مسوولان کمیسیون حقوق بشر از موجویت تبعیض در کار تطبیق شماری از پروژه های توسعه‏ای کشور انتقاد می‏کنند. آنان می‎گویند که حکومت باید تمام پروژه های خود را بر اساس رعایت مسایل حقوق بشری آماده کند. نخستین نشستی دو روزه‎ای حقوق بشر و اهداف توسعه پایدار از سوی کمیسیون حقوق بشر در کابل برگزار شد. […]

مسوولان کمیسیون حقوق بشر از موجویت تبعیض در کار تطبیق شماری از پروژه های توسعه‏ای کشور انتقاد می‏کنند. آنان می‎گویند که حکومت باید تمام پروژه های خود را بر اساس رعایت مسایل حقوق بشری آماده کند.

نخستین نشستی دو روزه‎ای حقوق بشر و اهداف توسعه پایدار از سوی کمیسیون حقوق بشر در کابل برگزار شد. مسوولان کمیسیون حقوق بشر هدف از برگزاری این نشست را دسترسی به برنامه های توسعه پایدار در تمام کشور می‏دانند. سیما سمر رییس کمیسیون حقوق بشر با انتقاد از حکومت می‎گوید که هنوزهم تبعیض در کار تطبیق شماری از پروژه های توسعه‏ای در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

در همین حال، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می‎گوید که با وجود مشکلات موجود، حکومت در راستای مردم سالاری، صلح و امنیت و مشارکت زنان در نظام دستاوردهای داشته است. معاون دوم رییس جمهور جنگ، نا امنی، فقر و بیکاری را از علت‏های اصلی تطبیق نشدن اهداف توسعه‏ای پایدار در کشور عنوان می‎کند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ میلادی تمام کشورها باید تلاش کنند که به اهداف و معیارهای توسعه پایدار با همکاری و تعامل یکدیگر در سطح ملی، منطقه‎ای و بین المللی دست یابند. پایان دادن به فقر، گرسنگی، زندگی سالم، آموزش با کیفیت، برابری جنسیتی، دسترسی به آب آشامیدنی صحی، دسترسی به انرژی، رشد اقتصادی پایدار، ارتقا زیر ساخت ها و احیای مشارکت جهانی از اهداف اساسی توسعه پایدار سازمان ملل متحد گفته شده است.