مسئول سیاست روابط خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که زنان و دختران افغانستان عملاً از همه ابعاد زندگی حذف شده‌اند و این وضعیت در سطح جهان بی‌پیشینه و غیرقابل تحمل است. در ادامه نگرانی‌ها از ادامه محدویت‌ها در برابر زنان کشور، جوزپ بورل مسئول سیاست روابط خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که وضعیت زنان در افغانستان زیر […]

مسئول سیاست روابط خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که زنان و دختران افغانستان عملاً از همه ابعاد زندگی حذف شده‌اند و این وضعیت در سطح جهان بی‌پیشینه و غیرقابل تحمل است.

در ادامه نگرانی‌ها از ادامه محدویت‌ها در برابر زنان کشور، جوزپ بورل مسئول سیاست روابط خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که وضعیت زنان در افغانستان زیر سلطه حکومت سرپرست در سطح جهان بی‌سابقه است و باید بر این حکومت فشار آورده شود تا حقوق زنان را تأمین و محدودیت‌ها علیه آنرا لغو کند: « من از اینکه دبیرکل سازمان ملل بار دیگر نشستی را میان فرستادگان ویژه در دوحه تشکیل داده‌است، استقبال می‌کنم. در افغانستان وضعیت بشردوستانه، اقتصادی، سیاسی و حقوق بشری نگران‌کننده است و باید بر مقام‌های کنونی کابل فشار آورده شود، نباید افغانستان را فراموش کنیم».

مسئول سیاست روابط خارجی اتحادیه اروپا در این نشست همچنان از تعامل سازمان ملل با حکومت سرپرست پشتیبانی کرد و در عین حال خواستار وارد کردن فشار برای متوقف ساختن محدودیت‌ها علیه زنان در کشور شد: «ما باید برای اجرای قطع‌نامه ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل و روند تعامل به رهبری این سازمان مشارکت داشته باشیم و فشار بیاوریم».

در همین حال، شماری از فعالان حقوق زنان می‌گویند که ادامه محدویت‌ها علیه زنان در شرایط کنونی باعث وخیم شدن بحران کنونی در کشور خواهد شد.

این در حالیست که کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در حاشیه‌ شصت‌وهشتمین اجلاس خود، نشستی را برای بررسی نقض حقوق بشر در افغانستان برگزار کرد. نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد در این نشست گفت که افغا‌نستان تنها کشور جهان است که در آن زنان از حق آموزش و کار محروم شده‌اند‌.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv