در ادامه نگرانی‌ها مبنی بر اوضاع بد بشری در افغانستان، سازمان جهانی خوراک اعلام کرده که در سال گذشته میلادی کمک‌های بشری کاهش یافته‌ بود و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، وضعیت امنیت غذایی شهروندان افغانستان بدتر شود. در عین زمان، اداره هماهنگی امور بشری ملل متحد از کمک مالی تازه جاپان به افغانستان […]

در ادامه نگرانی‌ها مبنی بر اوضاع بد بشری در افغانستان، سازمان جهانی خوراک اعلام کرده که در سال گذشته میلادی کمک‌های بشری کاهش یافته‌ بود و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، وضعیت امنیت غذایی شهروندان افغانستان بدتر شود. در عین زمان، اداره هماهنگی امور بشری ملل متحد از کمک مالی تازه جاپان به افغانستان خبر داده و از این کشور ابراز امتنان کرده‌است.

سازمان جهانی خوراک در گزارش سالانه‌ای ۲۰۲۳ میلادی، اعلام کرده که بحران امنیت غذایی در افغانستان همچنان سیر صعودی دارد و نگران‌کننده است. در این گزارش آمده است که ۱۵.۸ میلیون شهروند افغانستان، از نوامبر ۲۰۲۳ تا مارچ ۲۰۲۴ میلادی، با ناامنی حاد غذایی روبه‌رو بوده‌اند که از جمله، ۲.۸ میلیون تن آنان در سطوح اضطراری ناامنی غذایی قرار داشته‌اند:«از اواخر سال ۲۰۲۱ تا اوایل ۲۰۲۳، کمک‌های غذایی بشری در مقیاس بزرگ به بهبود نسبی وضعیت در افغانستان کمک کرد؛ اما با کاهش این کمک‌ها در سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴ میلادی وضعیت امنیت غذایی شهروندان افغانستان ازاین هم بدتر شود».

افزون بر این، اداره هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد از کمک مالی ۶ میلیون دالری جاپان با صندوق بشری افغانستان، در سال جاری خبر داده و از این کشور سپاس‌گزاری کرده‌؛ اما جزئیات بیش‌تر در مورد کمک تازه جاپان را ارائه نکرده‌است.

نهادها و سازمان‌های بین‌المللی به تکرار هشدار داده‌اند که تعدادی زیادی از شهروندان افغانستان نمی‌دانند که وعده بعدی غذای خود و خانواده‌های خود را چگونه و از کجا تهیه کنند. با این حال، سازمان جهانی خوراک گفته که در سال پار میلادی، برای بیش از ۱۸ میلیون تن در افغانستان کمک کرده که ۸۰ درصد آنان بانوان و کودکان بوده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv