در ادامه نگرانی‌ها مبنی از افزایش بازداشت‌ خبرنگاران؛ مرکز خبرنگاران افغانستان از بازداشت یک خبرنگار در ولایت سمنگان خبر داده و خواستار آزادی بی‌قیدوشرط این او از زندان شده‌است. در همین حال، عبدالواحد ریان سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که این خبرنگار از بند رها شده‌است. افزون بر این، برخی از مسئولان رسانه‌های ولایت […]

در ادامه نگرانی‌ها مبنی از افزایش بازداشت‌ خبرنگاران؛ مرکز خبرنگاران افغانستان از بازداشت یک خبرنگار در ولایت سمنگان خبر داده و خواستار آزادی بی‌قیدوشرط این او از زندان شده‌است. در همین حال، عبدالواحد ریان سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که این خبرنگار از بند رها شده‌است. افزون بر این، برخی از مسئولان رسانه‌های ولایت تخار و خبرنگاران از نبود دست‌رسی به اطلاعات و چالش‌های اقتصادی رسانه‌ها و خبرنگاران ابراز نگرانی می‌کنند و می‌افزایند که رسانه‌های این ولایت در آستانه سقوط قرار دارند.

پیوست به نگرانی‌ها مبنی بر بازداشت خبرنگاران و نیز اوضاع بد خبرنگاران در افغانستان؛ مرکز خبرنگاران افغانستان باردیگر از بازداشت یک خبرنگار خبر داده‌است. بربنیاد گزارش این نهاد، سیف‌الله کریمی، خبرنگار خبرگزاری پژواک مورد بد رفتاری قرار گرفته و به زندان انداخته شده‌است: «سیف‌الله کریمی روز گذشته حوالی ساعت ۱۰ صبح به دفتر والی احضار شده بود و از آن زمان تاکنون از سرنوشت او خبری در دست نیست. در دفتر والی با آقای کریمی با خشونت رفتار شده‌است و یکی از محافظان والی با سیلی به‌صورت او زده‌است. مرکز خبرنگاران افغانستان ضمن ابراز نگرانی جدی در مورد بازداشت کریمی، خواستار آزادی فوری و بدون قیدوشرط این خبرنگار می‌باشد».

در همین حال، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که این خبرنگار از بند رها شده‌است. افزون بر این، برخی از خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ها در ولایت تخار نسبت به چالش‌های موجود فراراه خبرنگاران، از جمله چالش‌های اقتصادی و نبود دست‌رسی به اطلاعات ابراز نگرانی کرده و تأکید می‌کنند که خبرنگاران و رسانه‌ها دست‌خوش چالش‌های اقتصادی فراوان شده‌اند و بسیاری از رسانه‌ها در این ولایت، در آستانه سقوط قرار دارند.

قابل یاددهانی‌است که برخی از بانوان خبرنگار در ولایت تخار که نخواستند اسمی از آنان برده شود، در تماس تلفنی با تلویزیون نور گفتند که تخار یکی از ولایت‌هایی است که بیش‌ترین محدودیت‌ها بر بانوان خبرنگار در این ولایت وضع شده‌است. این در حالی‌است که بنا به گزارش نهادهای مدافع خبرنگاران، در دو سال پسین محدودیت‌های زیادی بر خبرنگاران و رسانه‌ها در کشور وضع شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv