مسوولان نهادهای حامی رسانه‌ها در روز جهانی رادیو، از وضعیت بد رسانه‌ها در کشور نگرانی کرده و می‌افزایند که در یک سال و چند ماه پسین، حدود ۵۰ درصد رادیوها در افغانستان بسته شده‌اند. مسوولان می‌گویند که در پی بسته شدن رسانه‌ها در افغانستان، خبرنگاران زیادی شغل‌های خود را از دست داده‌اند و روزگار دشواری […]

مسوولان نهادهای حامی رسانه‌ها در روز جهانی رادیو، از وضعیت بد رسانه‌ها در کشور نگرانی کرده و می‌افزایند که در یک سال و چند ماه پسین، حدود ۵۰ درصد رادیوها در افغانستان بسته شده‌اند.

مسوولان می‌گویند که در پی بسته شدن رسانه‌ها در افغانستان، خبرنگاران زیادی شغل‌های خود را از دست داده‌اند و روزگار دشواری دارند. در همین‌حال، برخی از خبرنگاران با ابراز نگرانی از وضعیت موجود خواهان توجه جدی نهادهای امدادرسان بین المللی و حکومت سرپرست هستند. ۱۳ فبروری برابر با روز جهانی رادیو است.

سیزدهم فبروری، روز جهانی رادیو است؛ اما این روز در افغانستان  در حالی بزرگداشت می‌شود که بربنیاد گزارش دفتر حمایت کننده رسانه‌ های آزاد افغانستان “نی” نزدیک به ۵۰ درصد رادیوها در افغانستان به دلیل مشکلات اقتصادی و چالش‌‌های موجود‌ بسته شده‌‌اند و سبب بیکاری ۷۰ درصد خبرنگاران شده‌است که بخش اعظم آنرا خبرنگاران زن تشکیل داده است.

در همین‌حال، برخی از خبرنگاران با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی رسانه‌ها و محدودیت‌های وضع شده می‌گویند که با مسدودشدن شماری از از رسانه‌ها، خبرنگاران زیادی شغل‌های خود را از دست داده و شرایط ناگواری دارند.

از طرفی، برخی از خبرنگاران می‌گویند که اگر حکومت سرپرست و نهادهای جهانی، توجه جدی به رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان نداشته باشند، فرهنگیان کشور به کاروان بزرگ بیکاران افزوده خواهند شد.

گفتنی‌است که ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست گفته، اگر اصول اسلامی، منافع ملی، جلوگیری از شایعه ‌افگنی را رسانه‌ها رعایت کنند، نظام طرفدار مطبوعات و رسانه‌‌ها است. این در حالی‌است که حکومت سرپرست اخیرا رادیو آزادی و صدای امریکا را به‌مراعات نکردن اصول خبرنگاری و عدم داشتن توازن خبری متهم کرده و در پی آن فرکانسی موج اف‌ام این دو رادیو را مسدود کرده‌است. دسترسی خوانندگان به‌وبسایت این دو رادیو در افغانستان نیز مسدود شده‌است.