معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ با نگرانی از مهاجرت های غیرقانونی جوانان می گوید که شماری از قاچاقبران انسان جوانان را تشویق به مهاجرت های غیرقانونی به بیرون از کشور می کنند. افغانستان از محدود کشور های است که بیشترین مهاجر را در دنیا دارد. هم اکنون بیش از هفت میلیون شهروند افغانستان در […]

معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ با نگرانی از مهاجرت های غیرقانونی جوانان می گوید که شماری از قاچاقبران انسان جوانان را تشویق به مهاجرت های غیرقانونی به بیرون از کشور می کنند.

افغانستان از محدود کشور های است که بیشترین مهاجر را در دنیا دارد. هم اکنون بیش از هفت میلیون شهروند افغانستان در خارج از این کشور زندگی می کنند. از این میان بیش از شش میلیون مهاجر در کشور های همسایه ایران و پاکستان زندگی می کنند و نزدیک به یک میلیون تن آنان در کشور های اروپایی و استرالیا مهاجر اند. شماری از جوانان با انتقاد از عملکرد حکومت در راستای استخدام جوانان در پست های حکومتی، خویش خوری و موجودیت فساد اداری را از علت های اصلی مهاجرت های غیر قانونی جوانان عنوان می کنند. این جوانان هشدار می دهند که اگر حکومت به وضعیت موجود رسیدگی نکند، بحران مهاجرت های غیر قانونی و فرار جوانان از کشور بیشتر خواهد شد.

درهمین حال، کمال سادات معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که تشویق جوانان از سوی قاچاقبران انسان، علت اصلی مهاجرت های غیرقانونی جوانان به خارج است. آقای سادات از جوانان می خواهد که در کشور خود باقی بمانند و در راستای آبادانی آن سهم بیشتر بگیرند.

گفتنسیت که هم اکنون بیش از هفت صد هزار افغانستانی در کشورهای اروپایی و استرالیا به گونه ای رسمی پذیرفته شده اند. شماری از کشورهای همسایه به ویژه پاکستان بر آن شده است تا مهاجران افغانستانی را از این کشور بیرون کند. مسوولان وزارت مهاجرین می گویند که در حال حاضر روزانه بیش از هفت هزار مهاجر به کشور برگشت می کند.