شماری از آگاهان از دو دوستگی حکومت و شورای عالی صلح در مورد اشتراک در نشست صلح مسکو نگرانی می کنند. نزدیک به سه ماه پیش قرار بود که نشستی پیرامون صلح افغانستان با اشتراک دوازده کشور منطقه در مسکو برگزار شود. این نشست با درخواست حکومت افغانستان لغو شد. قرار است این نشست روز […]

شماری از آگاهان از دو دوستگی حکومت و شورای عالی صلح در مورد اشتراک در نشست صلح مسکو نگرانی می کنند.

نزدیک به سه ماه پیش قرار بود که نشستی پیرامون صلح افغانستان با اشتراک دوازده کشور منطقه در مسکو برگزار شود. این نشست با درخواست حکومت افغانستان لغو شد. قرار است این نشست روز جمعه هفته جاری برگزار شود. سخنگوی شورای عالی صلح کشور می‌گوید که یک هیئت شش نفره از این شورا به نمایندگی از حکومت افغانستان در نشست مسکو شرکت خواهد کرد. وی همچنان گفته است که اعضای هیأت شورای عالی صلح که قرار است در نشست مسکو اشتراک کنند، فردا مشخص می ‌شود. اما وزارت خارجه شرکت نماینده‌های حکومت در نشست مسکو را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه گفته است، افغانستان از هر نشستی برای صلح استقبال می‌کند، اما در هر گفتگویی برای صلح باید رهبری و حاکمیت افغانستان به رسمیت شناخته شود. شماری از آگاهان سیاسی از دو دوستگی حکومت و شورای عالی در مورد نشست مسکو نگرانی می کنند. آگاه سیاسی می گوید که این کار حکومت روند صلح را در کشور به کندی مواجه می کند و باعث تشدید جنگ در کشور خواهد شد. درهمین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که حکومت باید در نشست صلح مسکو اشتراک کند.

گروه طالبان گفته ‌اند که نمایندگان شانرا برای شرکت در این نشست می‌ فرستند. نشست مسکو در حالی برگزار می‌شود که مذاکرات جداگانه‌ ای میان دولت آمریکا و نمایندگان گروه طالبان، در عدم حضور دولت افغانستان در جریان هفته‌های اخیر برگزار شده است.