نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که از تاثیرات منفی تحولات اخیر عراق بر روند صلح افغانستان نگران است. نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌ گوید که تحولات اخیر در عراق می‌تواند روند صلح افغانستان را با خطر رو به ‌رو کند. رولند کوبیا در حساب توییترش نوشته است که روند صلح افغانستان […]

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که از تاثیرات منفی تحولات اخیر عراق بر روند صلح افغانستان نگران است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌ گوید که تحولات اخیر در عراق می‌تواند روند صلح افغانستان را با خطر رو به ‌رو کند.

رولند کوبیا در حساب توییترش نوشته است که روند صلح افغانستان نیازمند راه‌ حل‌های عمیقی نه تنها در سطح این کشور، بلکه به زمینه ‌های مساعد منطقه‌ ای و جهانی نیاز دارد.

آقای کوبیا ابراز نگرانی کرده که تحولات عراق ممکن است به یک راه حل دیگری برود و صلح را به خطر بیندازد.

روز شنبه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به جان باختن جنرال قاسم سلیمانی در عراق گفت که هر نوع برخورد خشن، صلح در منطقه و جهان را تهدید خواهد کرد.

این نگرانی‌ها در حال ابراز می‌شود که جنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران توسط آمریکا در عراق کشته شد و این رویداد تنش‌ها میان تهران و واشنگتن را افزایش داده است.

رییس جمهورغنی پیش از این از احتمال افزایش خشونت‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده و گفته امیدوار است که اختلافات به میان آمده میان ایران و آمریکا ‌از راه مذاکرات حل شود. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت نیز ابراز امیدواری کرده که جان باختن سلیمانی بر روابط کابل با تهران و مناسبات افغانستان با آمریکا، تاثیر منفی نگذارد.