وزارت امور خارجه امریکا باردیگر با نگرانی از تهدیدهای هراس‌افگنانه از خاک افغانستان گفته‌است که این کشور همچنان نگران خطر بالقوه تروریزم در افغانستان است. متیو میلر، سخنگوی این وزارت گفت که انتظار واشنگتن از حکومت کنونی کابل این‌است که اجازه تبدیل شدن افغانستان به لانه دهشت‌افگنی را ندهند. در ادامه‌ی نگرانی‌های جهانی از تهدیدهای […]

وزارت امور خارجه امریکا باردیگر با نگرانی از تهدیدهای هراس‌افگنانه از خاک افغانستان گفته‌است که این کشور همچنان نگران خطر بالقوه تروریزم در افغانستان است. متیو میلر، سخنگوی این وزارت گفت که انتظار واشنگتن از حکومت کنونی کابل این‌است که اجازه تبدیل شدن افغانستان به لانه دهشت‌افگنی را ندهند.

در ادامه‌ی نگرانی‌های جهانی از تهدیدهای تروریستی ناشی از خاک افغانستان، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا اعلام کرده که این کشور همچنان نگران خطر بالقوه تروریزم در افغانستان است. متیو میلر، سخنگوی این وزارت دیروز (دوشنبه، ۲۰ قوس) در واشنگتن گفت که از حکومت کنونی افغانستان انتظار ما این‌است که اجازه ندهند افغانستان به لانه هراس‌افگنی بدل شود. او این سخنان را در پاسخ به این پرسش که آیا اداره رئیس‌جمهور جوبایدن از فعالیت‌های تروریستی در افغانستان نگران است یا نه، ابراز کرده‌است: از طالبان انتظار داریم که اجازه ندهند که افغانستان به لانه تروریزم بدل شود. ما با صراحت گفته‌ایم که ایالات متحده توان حمله از راه دور برای سرکوب تروریست‌ها را دارد.″

حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان، یکی از نگرانی‌های تقریباً مشترک کشورهای جهان در باره افغانستان کنونی است؛ با این حال، جدیت این نگرانی با اما و اگرهای روبه‌رو است.

این نگرانی‌ها درحالی ابراز می‌شود که پیوسته حکومت کنونی کشور، هرگونه نگرانی در مورد حضور گروه‌های تروریستی در کشور را نامؤجه خوانده و اطمینان داده‌است که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان تهدیدی متوجه کشور‌های دیگر شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv