رییس‌جمهور تاجیکستان در دیدار با دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، درباره وضعیت کنونی افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌است. امام علی رحمان در این دیدار، بر ضرورت تقویت همکاری‌های سیاسی، گسترش فعالیت‌‌های بین‌‌المللی سازمان پیمان امنیت جمعی، افزایش اثربخشی همکاری‌‌های نظامی، نظامی- فنی و نظامی- اقتصادی تاکید کرده‌است. او هم‌چنین تقویت کار همه‌‌جانبه برای مقابله با […]

رییس‌جمهور تاجیکستان در دیدار با دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، درباره وضعیت کنونی افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌است.

امام علی رحمان در این دیدار، بر ضرورت تقویت همکاری‌های سیاسی، گسترش فعالیت‌‌های بین‌‌المللی سازمان پیمان امنیت جمعی، افزایش اثربخشی همکاری‌‌های نظامی، نظامی- فنی و نظامی- اقتصادی تاکید کرده‌است. او هم‌چنین تقویت کار همه‌‌جانبه برای مقابله با خطرات و تهدیدات امنیتی از جمله تروریزم، افراط ‌گرای، قاچاق مواد مخدر را مهم خوانده‌است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که حکومت کنونی کشور باید در راستای جلب اعتماد کشورهای منطقه و جهان تلاش کند.

رسانه‌‌های تاجیکستانی گزارش داده‌‌اند که بحث درباره وضعیت افغانستان یکی از محورهای دیدار امام علی رحمان، رییس‌‌جمهور تاجیکستان با دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی بوده‌است. امام علی رحمان بر ضرورت تقویت همکاری‌های سیاسی، گسترش فعالیت‌‌های بین‌‌المللی سازمان پیمان امنیت جمعی، افزایش اثر بخشی همکاری‌ های نظامی، نظامی- فنی و نظامی-اقتصادی تاکید کرده‌است. او هم‌چنین تقویت کار همه‌‌جانبه برای مقابله با خطرات و تهدیدات امنیتی از جمله تروریزم، افراط‌‌‌گرای، قاچاق مواد مخدر، جرایم سایبری و جرایم سازمان‌ یافته فراملی را مهم خوانده است

امام علی رحمان و ایمانقلی تاسماگامبتوف، تقویت بیش‌تر ظرفیت سازمان پیمان امنیت جمعی برای مبارزه با خطرات و تهدیدات موجود را نیز مهم ارزیابی کردند. درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی، حضور نماینده افغانستان در دیدارها و نشست‌های با محوریت افغانستان را مهم دانسته و می‌گویند که حکومت کنونی کشور باید در راستای جلب اعتماد کشورهای منطقه و جهان تلاش کند.

این درحالی‌است که آناتولی سیدوروف، رییس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی اخیرا در یک نشست خبری گفت که شمار جنگ‌جویان داعش در افغانستان به ۶ ‌هزار و ۵۰۰ تن رسیده که ۴ هزار آن در نزدیکی مرز تاجیکستان متمرکز شده‌‌اند. این درحالی‌است که سرپرست وزارت خارجه، روز 〈دوشنبه، ۲۲ حوت〉 در دیدار با سفیر قزاقستان در کابل، گفته است که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه کسی نیست و اجازه‌ی استفاده از خاک افغانستان را در برابر هیچ کشور دیگر نخواهند داد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv