ریاست جمهوری می گوید که جان باختن قاسم سلیمانی اوضاع منطقه را پیچیده خواهد کرد. معاون دوم ریاست جمهوری ابراز امیدواری می کند که جان باختن آقای سلیمانی چالش هایی را در برابر روند صلح افغانستان ایجاد نکند. معاون دوم ریاست جمهوری در گرامیداشت از شانزدهمین سال قانون اساسی کشور در پیوند به جان باختن […]

ریاست جمهوری می گوید که جان باختن قاسم سلیمانی اوضاع منطقه را پیچیده خواهد کرد. معاون دوم ریاست جمهوری ابراز امیدواری می کند که جان باختن آقای سلیمانی چالش هایی را در برابر روند صلح افغانستان ایجاد نکند.

معاون دوم ریاست جمهوری در گرامیداشت از شانزدهمین سال قانون اساسی کشور در پیوند به جان باختن قاسم سلیمانی می گوید که جان باختن وی اوضاع منطقه را پیچیده خواهد کرد. معاون دوم ریاست جمهوری ابراز امیدواری می کند که  جان باختن قاسم سلیمانی مشکلات را در روند صلح افغانستان ایجاد نکند.

قرار است پس از اعلام آتش بس از سوی گروه طالبان، توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان به امضا برسد. اما هیأت گروه طالبان با گذشت دو هفته از آغاز رایزنی ها با رهبران این گروه به هیچ نتیجه در پیوند به اعلام آتش بس نرسیده اند. معاون دوم ریاست جمهوری می گوید که آتش بس از سوی گروه طالبان کلید آغاز مذاکرات صلح است.

معاون دوم ریاست جمهوری می افزاید که در حال حاضر دیدگاه طالبان برای تعدیل قانون اساسی قابل قبول نیست.

این سخنان در پیوند به روند صلح در حالی مطرح می شود که به تازگی یکی از فرماندهان گروه طالبان گفته است تا زمانی که روی خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان توافق صورت نگیرد، گروه طالبان به جنگ خود در افغانستان ادامه می دهد.