در ادامه متوقف شدن فعالیت‌های رسانه‌ها یکی پی دیگر در کشور، دفتر حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشوراز دیدار وی با اعضای اتحادیه سراسری خبرنگاران افغانستان خبر داده‌است. براساس اعلامیه‌ای دفتر حامد کرزی، وی به روز «سه‌شنبه، ۱۸اسد» با اعضای اتحادیه سراسری خبرنگاران در مورد مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران در کابل بحث و گفت‌وگو کرده‌است. رییس‌جمهور […]

در ادامه متوقف شدن فعالیت‌های رسانه‌ها یکی پی دیگر در کشور، دفتر حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشوراز دیدار وی با اعضای اتحادیه سراسری خبرنگاران افغانستان خبر داده‌است.

براساس اعلامیه‌ای دفتر حامد کرزی، وی به روز «سه‌شنبه، ۱۸اسد» با اعضای اتحادیه سراسری خبرنگاران در مورد مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران در کابل بحث و گفت‌وگو کرده‌است. رییس‌جمهور پیشین در این دیدار نقش آموزش را برای پیشرفت کشور حیاتی خوانده‌است.

درهمین‌حال، حفیظ‌الله بارکزی، رییس شورای ژورنالستان افغانستان با اشاره به‌دیدار کرزی با اعضای اتحادیه سراسری خبرنگاران کشور می‌گوید که هدف از این نشست انتقال پول درخواست شده از یوناما به‌حساب‌های خبرنگاران و همچنان  تلاش برای حفظ ازادی بیان با در نظر داشت اصول اسلامی بوده‌است.

همزمان با این، شماری از خبرنگاران با ابراز نگرانی از وضعیت رسانه‌ها در کشور می‌گویند که پس از سقوط حکومت پیشین بسیاری از خبرنگاران مجبور به مهاجرت شدند و شمار نیز بیکار شدند.

این در حالی‌است که به اساس آمار نهادهای حامی رسانه‌ها، از جمع ۵۳۰ رسانه فعال در افغانستان شامل ۱۶۰ شبکه تلویزیونی، ۳۷۰ رادیو، ۴۶ رسانه چاپی و سایر رسانه‌های آنلاین، حدود نصف از آنان پس از سقوط حکومت پشین فعالیت‌‍‌های‌شان متوقف شده‌است و همچنان ۶۵ درصد خبرنگاران از وظایف‌شان بیکار شده‌اند.