ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست از توشیح قانون رسانه‌های افغانستان در آینده نزدیک خبر می‌دهد. درهمین حال، برخی از نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران از عدم توشیح این قانون در ۲ سال گذشته انتقاد می‌کنند. پس از سقوط نظام جمهوری و رویکار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان و با گذشت بیش از ۲ سال و […]

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست از توشیح قانون رسانه‌های افغانستان در آینده نزدیک خبر می‌دهد. درهمین حال، برخی از نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران از عدم توشیح این قانون در ۲ سال گذشته انتقاد می‌کنند.

پس از سقوط نظام جمهوری و رویکار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان و با گذشت بیش از ۲ سال و ۴ ماه از تسلط حاکمان تازه بر کشور، آنان هنوز نتوانسته‌اند که قانون رسانه‌ها را ترتیب و توشیح کنند. در این هنگام، رسانه‌ها و خبرنگاران کشور با محدودیت‌ها و فشارهای گوناگون رو‌به‌رو بوده‌اند، از تهدید، بازداشت، مشکلات اقتصادی تا خودسانسوری و نبود دست‌رسی به موقع به اطلاعات. اکنون سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که به‌زودی این قانون توشیح خواهد شد.

در همین حال، برخی از ‌مسئولان نهادهای حامی خبرنگاران می‌گویند که نبود قانون رسانه‌ها، خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای را با چالش‌های فروانی روبه‌رو کرده‌است.

افزون بر این، برخی از خبرنگاران می‌گویند که در نبود قانون رسانه‌ها، خبرنگاران با سرنوشت پرابهام روبه‌رو اند و باید حکومت کنونی این قانون را توشیح کند و برای حل چالش‌های خبرنگاران، اقدام جدی را روی‌دست بگیرد.

گفتنی‌است که مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارش سالانه‌اش گفته بود که در سال ۲۰۲۳میلادی، دست‌کم، ۱۶۸ قضیه خشونت در برابر خبرنگاران را ثبت کرده‌است. این در حالی‌است که اداره حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان نی در یکی از واپسین گزارش خود آورده که از میان ۱۴۷ شبکه تلویزیونی در افغانستان اخیراً، ۷۷ تلویزیون غیرفعال شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv