دسته انتخاباتی ثبات و همگرای از مداخله رییس جمهورغنی در کار کمیسیون های انتخاباتی نگرانی می کند. مسوولان این دسته انتخاباتی می گویند که شماری از رییسان دفترهای ولایتی و مرکزی خلاف قانون توسط رییس جمهور گزینش شده اند. دو هفته دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهور باقی مانده است. علی احمد عثمانی، رییس کمپاین […]

دسته انتخاباتی ثبات و همگرای از مداخله رییس جمهورغنی در کار کمیسیون های انتخاباتی نگرانی می کند. مسوولان این دسته انتخاباتی می گویند که شماری از رییسان دفترهای ولایتی و مرکزی خلاف قانون توسط رییس جمهور گزینش شده اند.

دو هفته دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهور باقی مانده است. علی احمد عثمانی، رییس کمپاین دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نشست خبری را در پیوند به انتخابات ریاست جمهوری در کابل برگزار کرده است. علی احمد عثمانی، رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی از دخالت رییس جمهور و شماری دیگر از اعضای دسته انتخاباتی دولت ساز در کار کمیسیون های انتخاباتی شکایت می کند.

رییس ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی از کمیسیون های انتخاباتی می خواهد که استقلال خود را حفظ و غیر جانب دارانه عمل کنند. وی همچنان از جامعه جهانی می خواهد که در کار جلوگیری از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری همکاری جدی کند.

ازسویی هم، نورالرحمن اخلاقی عضو رهبری ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی از مشکلات در دستگاه های بایومتریک سخن می زند و می گوید که این مشکلات باید پیش از برگزاری انتخابات بر طرف شود تا زمینه ساز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نشود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز بیشتر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از دخالت حکومت در کار کمیسیون های انتخاباتی و استفاده از منابع حکومت در پیکارهای انتخاباتی از سوی دسته انتخاباتی دولت ساز شکایت کردند.