سازمان جهانی دیدبان حقوق بشر می گوید که هم اکنون ۲۵ درصد کودکان در افغانستان مجبور به انجام کار های شاقه استند و نصف از این کودکان نمی توانند به مکتب بروند. بسیاری از کودکان در کشور مجبور استند برای پیدا کردن لقمه نانی لحظه های شیرین کودکانه شان را در کنار خیابان ها بگذرانند […]

سازمان جهانی دیدبان حقوق بشر می گوید که هم اکنون ۲۵ درصد کودکان در افغانستان مجبور به انجام کار های شاقه استند و نصف از این کودکان نمی توانند به مکتب بروند.

بسیاری از کودکان در کشور مجبور استند برای پیدا کردن لقمه نانی لحظه های شیرین کودکانه شان را در کنار خیابان ها بگذرانند و یا هم در داش های خشت و دوکان های کوچک کاری های شاقه انجام دهند. سازمان جهانی حقوق بشر در گزارش اخیر خود در باره کودکان کارگر در کشور نوشته است که بسیاری از کودکان افغان از رفتن به مکتب محروم اند و در شرایطی کار می‌ کنند که خطر زخمی شدن و حتی مرگ برای شان وجود دارد.

پتی کاسمن یکی از اعضای این سازمان از عملی نشدن قانون کار در افغانستان انتقاد می کند و می گوید که در این کشور حتا کودکان پنج ساله نیز مجبور به انجام کار می شوند و این مساله سخت نگران کننده است.

با این همه نگرانی های دیگر نیز در باره کودکان افغانستان وجود دارد. این نگرانی ها ناشی از استفاده جنسی از کودکان.