نزدیک به ۱۰ ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در کشورمی‌گذرد؛ طی این مدت در کنار فقرو تنگ‌دستی، نقض حقوق‌بشری به ویژه حقوق زنان موضوع بحث در نشست‌های سازمان‌ها ونهادهای ملی و بین‌المللی است. در تازه‌ترین مورد هدربار مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر گفته است که افغانستان جدی‌ترین بحران حقوق زنان در جهان […]

نزدیک به ۱۰ ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی در کشورمی‌گذرد؛ طی این مدت در کنار فقرو تنگ‌دستی، نقض حقوق‌بشری به ویژه حقوق زنان موضوع بحث در نشست‌های سازمان‌ها ونهادهای ملی و بین‌المللی است.

در تازه‌ترین مورد هدربار مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر گفته است که افغانستان جدی‌ترین بحران حقوق زنان در جهان امروز را تجربه می‌کند. خانم بار افزوده است که جهان باید به امارت اسلامی فشار وارد کند تا به حقوق زنان احترام کند. وی گفته که امارت اسلامی خواست‌‌هایی ازجمله مشروعیت، رفع تحریم‌ها و کمک‌های مالی از جامعه‌ی جهانی دارد. خانم بار گفته است که از این موارد می‌شود به عنوان ابزار فشار به امارت اسلامی استفاده کرد. خانم بار تاکید کرده که کشورهای جهان باید برای امارت اسلامی واضح سازند که دست‌یابی به اهداف‌‌شان تنها از طریق اصلاحات در حوزه‌ی حقوق‌بشر میسر است.

این درحالی‌است که به‌رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی از سوی جهان وابسته به ایجاد دولت‌فراگیر و رعایت حقوق‌بشری به ویژه حقوق زنان است. اما امارت اسلامی همواره تاکید کرده است که در چهارچوب شریعت اسلامی به حقوق زنان متعهد است.