دیدبان حقوق بشر بار دیگر نسبت به اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان، ابراز نگرانی کرده‌است. این نهاد گفته که اخراج مهاجران افغانستان بحران بشری و اقتصادی را در افغانستان افزایش داده‌است. در پی ختم مهلت یک‌ماهه حکومت پاکستان برای اخراج پناهجویان غیرقانونی از این کشور، این حکومت روند بازداشت و بازگرداندن مهاجران به کشورشان […]

دیدبان حقوق بشر بار دیگر نسبت به اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان، ابراز نگرانی کرده‌است. این نهاد گفته که اخراج مهاجران افغانستان بحران بشری و اقتصادی را در افغانستان افزایش داده‌است.

در پی ختم مهلت یک‌ماهه حکومت پاکستان برای اخراج پناهجویان غیرقانونی از این کشور، این حکومت روند بازداشت و بازگرداندن مهاجران به کشورشان را آغاز کرده‌است. دیدبان حقوق بشر اعلام کرده که تشدید روند اخراج اجباری مهاجران از پاکستان، بحران انسانی و اقتصادی را افزایش داده‌است. این نهاد از کشورهایی که وعده اسکان مجدد شهروندان افغانستان را داده‌اند، خواسته که پاکستان را به‌خاطر اخراج پناه‌جویان تحت فشار قرار دهند و در ضمن برای اسکان مجدد آنها اقدام کنند. این نهاد افزوده که پاکستان از نظر حقوقی مکلف است که از اخراج پناه‌جویان افغانستان که در صورت بازگشت به افغانستان در معرض آزار و اذیت قرار می‌گیرند، خودداری کند.

ازسوی هم ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست بار دیگر با تاکید می‌گوید که تصمیم پاکستان خلاف اصول اسلامی و انسانی است.

با این همه، سفارت افغانستان در پاکستان، دفتر پناهندگی ملل متحد در پیشاور را متهم به بی‌توجهی می‌کند و می‌گوید روند کار این دفتر سبب تاخیر در ثبت‌نام هزاران مهاجر افغانستان شده‌است.

از سوی هم شماری از آگاهان سیاسی از حکومت پاکستان می‌خواهند مکلفیت‌های خویش را در برخورد با مهاجران رعایت کرده و به اصول و قوانین بشری احترام بگذارند.

براساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، افغانستان پس از تسلط مجدد حکومت سرپرست، با بزرگ‌ترین بحران بشری در جهان مواجه است. زلزله‌های پیهم و مرگ‌بار هرات و اخراج اجباری پناه‌جویان از پاکستان، بر وخامت این بحران افزوده و ارقام نیازمندان به کمک‌های بشری را از ۲۹ میلیون به بیش از ۳۰ میلیون تن افزایش داده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv