شماری از رهبران سیاسی از تقلب سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری نگرانی می کنند. آنان می گویند که هکرها برای تقلب بر نفع نامزد مشخص وارد کابل شده اند. شهروندان افغانستان با حضور در مراکز رای دهی چهارمین انتخابات ریاست جمهوری را تجربه کردند. این انتخابات مانند گذشته بدور از چالش نبود. رفتن لیست […]

شماری از رهبران سیاسی از تقلب سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری نگرانی می کنند. آنان می گویند که هکرها برای تقلب بر نفع نامزد مشخص وارد کابل شده اند.

شهروندان افغانستان با حضور در مراکز رای دهی چهارمین انتخابات ریاست جمهوری را تجربه کردند. این انتخابات مانند گذشته بدور از چالش نبود. رفتن لیست رای دهندگان کابل به بدخشان و برعکس آن، نبود لیست رای دهندگان در شماری از مراکز رای دهی و کار نکردن دستگاه های بایومتریک از چالش های عمده این انتخابات است.

درهمین حال، محمد محقق از رهبران سیاسی و عضو دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، از تقلب سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری نگرانی می کند. آقای محقق می گوید که هکرها از بهر تقلب بر نامزد مشخص وارد کابل شده اند.

از سویی هم، شماری از باشندگان کابل از ضعف مدیریتی کمیسیون انتخابات شکایات می کنند و می گویند که این مساله سبب شده است، شماری زیادی از مردم از استعمال رای شان محروم شوند.

حضور مردم در این انتخابات، نسبت به دیگر انتخابات ها کمرنگ بود. چالش های امنیتی، بی باوری مردم به مدیریت سالم انتخابات و ده ها مشکل دیگر سبب شده است که مردم کمتر در این دور انتخابات سهم بگیرند.