روسیه نسبت به خطر گسترش تروریزم بین المللی در شمال افغانستان هشدار داده است. وزیر امور خارجه روسیه از گسترش تروریزم در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده و نسبت به خطر تبدیل شدن این مناطق به لانه‌‌گروه‌ های تروریستی بین‌المللی مانند گروه تروریستی داعش هشدار داده است. سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی […]

روسیه نسبت به خطر گسترش تروریزم بین المللی در شمال افغانستان هشدار داده است. وزیر امور خارجه روسیه از گسترش تروریزم در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده و نسبت به خطر تبدیل شدن این مناطق به لانه‌‌گروه‌ های تروریستی بین‌المللی مانند گروه تروریستی داعش هشدار داده است.

سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از گسترش تروریزم در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده و نسبت به خطر تبدیل شدن این منطقه به لانه‌ گروه‌های تروریستی بین ‌المللی مانند گروه ترویستی داعش هشدار داده است.

وی افزوده است: “سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای باید بر رفع تهدیدات در افغانستان و کشورهای حوزه آسیای میانه متمرکز شوند. ممکن است بخش شمالی افغانستان به مرکز مهمی برای شکل گیری گروه‌های تروریستی بین‌المللی به سرکردگی داعش تبدیل شود.”

وزیر امور خارجه روسیه همچنان می گوید که گروه‌های تروریستی داعش و القاعده به اقدامات ویرانگر و وحشتناک خود در سراسر جهان ادامه می دهند.

آقای لاوروف می افزاید: “وضعیت خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق به دلیل این اقدامات تروریستی نگران کننده است. تهدید تروریستی آن جا به وجود آمده و در قاره آفریقا به ویژه لیبی به سرعت گسترش یافت. آسیای میانه، آسیای جنوبی و جنوب شرقی نیز صحنه اقدامات تروریستی و غیرانسانی می شود.”

وزیر خارجه روسیه بر لزوم حمایت خارجی از افغانستان برای از بین بردن این تهدیدات و مشکلات تاکید کرده و گفته که طرح گسترش همکاری اقتصادی میان افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی بدون رفع تهدیدات تروریستی در این کشورها امکان‌پذیر نمی شود.