رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر با ابراز نگرانی از تهدیدات امنیتی ناشی از خاک افغانستان، با رئیس‌جمهور تاجیکستان گفته‌است که تأمین امنیت منطقه بسیار با اهمیت است. پوتین در دیدار با رحمان، اضافه کرد که آن‌ها در مورد مسائل امنیتی به‌ویژه درباره افغانستان صحبت خواهند کرد. در ادامه‌ی نگرانی‌های امنیتی کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای همسایه از […]

رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر با ابراز نگرانی از تهدیدات امنیتی ناشی از خاک افغانستان، با رئیس‌جمهور تاجیکستان گفته‌است که تأمین امنیت منطقه بسیار با اهمیت است. پوتین در دیدار با رحمان، اضافه کرد که آن‌ها در مورد مسائل امنیتی به‌ویژه درباره افغانستان صحبت خواهند کرد.

در ادامه‌ی نگرانی‌های امنیتی کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای همسایه از خاک افغانستان، رئیس‌جمهور روسیه روز (سه‌شنبه، ۳۰ عقرب) در دیدار با امامعلی رحمان، همتای تاجیک خود گفت که آن‌ها در مورد مسائل امنیتی و در درجه اول درباره افغانستان صحبت خواهند کرد. ولادیمیر پوتین افزود که این گفت‌وگو در آستانه برگزاری نشست سازمان پیمان امنیت جمعی مهم است. پوتین به رحمان گفته‌است که تأمین امنیت منطقه بسیار با اهمیت است: مسائل مربوط به تأمین امنیت در منطقه بسیار مهم است، به‌ویژه در آستانه نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک. روسیه و تاجیکستان در چارچوب سایر سازمان‌های بین‌المللی هم بسیار دقیق با یک‌دیگر کار می‌کنند و مواضع را هماهنگ می‌کنند″.

روسیه و تاجیکستان همانند دیگر کشورها حکومت کنونی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسند و بارها از خطرات تروریستی از افغانستان هشدار داده‌اند. افزون برآن، هر دو کشور پیوسته تأکید کرده‌اند که باید حکومتی فراگیر در افغانستان تشکیل شود.

این سخنان درحالی بیان می‌شود که مقام‌های حکومت سرپرست، در واکنش به نگرانی‌های امنیتی کشورهای همسایه پیوسته اطمینان داده‌اند که به هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر را نمی‌دهند.

گفته می‌شود که نشست شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی قرار است ۲۳ نوامبر در بلاروس برگزار شود. این سازمان همواره اعلام کرده که گروه‌های تروریستی در افغانستان حضور فعال دارند. چیزی که همواره از سوی مقام‌های حکومت سرپرست رد شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv