سازمان جهانی خوراک بار دیگر اعلام کرده که برای کمک به نیازمندان افغانستان، نیاز به یک میلیارد دالر دارد و از میلیون‌ها دالر کمک انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا به مردم افغانستان نیز خبر داده‌است. در کنار این، مسوولان کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در دیدار با معیین سیاسی وزارت خارجه بر تداوم کمک‌های خود برای شهروندان کشور اطمینان […]

سازمان جهانی خوراک بار دیگر اعلام کرده که برای کمک به نیازمندان افغانستان، نیاز به یک میلیارد دالر دارد و از میلیون‌ها دالر کمک انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا به مردم افغانستان نیز خبر داده‌است. در کنار این، مسوولان کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در دیدار با معیین سیاسی وزارت خارجه بر تداوم کمک‌های خود برای شهروندان کشور اطمینان داده‌اند.

در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت زندگی و معیشت خانواده‌های نیازمند در افغانستان، سازمان جهانی خوراک اعلام کرده که تنها یک‌ماه از زمستان سخت و دشوار افغانستان فاصله دارد و با کمک ۲۱ میلیون دالری که اتحادیه اروپا به این نهاد برای کمک به نیازمندان کرده، می‌تواند که مواد خوراکی را به آسیب‌پذیرترین مردم افغانستان برساند. این نهاد در برگه‌ی ایکس خود از کمک‌کنندگان بین‌المللی خواسته که آنها را یاری رسانند، قبل از این‌که تپه‌های برف در زمستان راه آنها را با روستاییان در افغانستان قطع کند، آن‌ها بتوانند به مردم مواد غذایی برسانند. این ادارۀ ملل متحد در ادامه تاکید کرده که برای ادامه فعالیت بشری‌اش در افغانستان، به یک میلیارد دالر نیاز دارد: یک‌ماه با زمستان سخت افغانستان فاصله داریم. کمک سخاوتمندانه بیش از ۲۱ میلیون دالر توسط کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا بخش آسیا-اقیانوسیه به ما کمک می‌کند تا قبل از قطع‌شدن جوامع در پشت تپه‌های برف در افغانستان، غذا را ذخیره کنیم و به آسیب‌پذیرترین افراد برسانیم. برای کمک به میلیون‌ها نیازمند افغانستان، به یک میلیارد دالر نیاز داریم.″

درهمین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد تاکید می‌کنند که سطح نیاز به کمک‌های انسان‌دوستانه در فصل سرما به شدت افزایش می‌آبد و بایستی نهادهای امدادگر در زمینه توجه جدی کنند.

این همه در حالی‌است که بربنیاد گزارش نهادهای امدادگر بین‌المللی، بیش از ۲۹ میلیون تن در افغانستان نیاز بی‌درنگ به کمک‌های انسان‌دوستانه دارند که با فرارسیدن زمستان پیشرو، نیاز نیازمندان به کمک‌های جهان بیشتر از هر زمانی دیگر می‌شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv