سازمان جهانی صحت اعلام کرده‌است ه برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان این ولایت حدود ۶۰ درصد کمبود بودجه دارد. در همین حال، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که تلاش‌های برای اعمار سرپناه به زلزله‌زدگان جریان دارد. سازمان جهانی صحت با نشر گزارشی می‌گوید که حدود ۴۱ درصد بودجه برای ارائه خدمات بهداشتی به زلزله‌زدگان هرات فراهم […]

سازمان جهانی صحت اعلام کرده‌است ه برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان این ولایت حدود ۶۰ درصد کمبود بودجه دارد. در همین حال، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که تلاش‌های برای اعمار سرپناه به زلزله‌زدگان جریان دارد.

سازمان جهانی صحت با نشر گزارشی می‌گوید که حدود ۴۱ درصد بودجه برای ارائه خدمات بهداشتی به زلزله‌زدگان هرات فراهم شده‌است. این سازمان در گزارشی گفته‌است که زلزله‌های پی‌هم و پس‌لرزه‌های آن بین ۷ تا ۱۵ اکتوبر ۲۰۲۳ میلادی در ولایت هرات، حدود ۲۷۵ هزار تن را تحت تأثیر قرار داد.

به گفته این سازمان، اگرچه ۸۵ روز از زلزله می‌گذرد، اما بسیاری از بازماندگان و قربانیان خود را در خیمه‌ها و پناه‌گاه‌های مؤقت با وضعیت نابسامان می‌‌بینند و بیشتر این افراد آواره با مسائل مختلف صحی، از جمله تروما و اختلالات سلامت روان دست‌وپنجه نرم می‌کنند: ″این آسیب‌پذیری به‌ویژه برای مادران، کودکان، سال‌مندان و کسانی که بیماری‌های همراه دارند، به‌ویژه در فصل سخت زمستان تشدید می‌شود. شرکای صحی این سازمان برای فراهم‌ کردن خدمات بهداشتی به زلزله‌زدگان هرات ۱۲.۷ میلیون دالر تا مارچ ۲۰۲۴ درخواست کرده‌اند، اما تا اکنون صرف ۵.۲ میلیون دالر آن تأمین شده‌است. این کمبود قابل توجه جمعیت‌های آسیب‌پذیر را حتی بیشتر در معرض چالش‌های مرتبط با صحت قرار می‌دهد.″

در همین حال، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که تلاش‌های برای اعمار سرپناه به زلزله‌زدگان جریان دارد. سازمان بهداشت جهانی در بخشی از گزارشش تأکید کرده‌است که با شرکایش تلاش‌های خود را برای ارائه کمک‌های بهداشتی به ۲۲۰ هزار فرد آسیب‌دیده از جمله یک هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانواده با جدیت گسترش داده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv