با روی کار آمدن حکومت سرپرست در بیش از دو سال گذاشت، فقر و بیکاری در افغانستان به‌گونه چشم‌گیری در حال افزایش است. از سوی‌دیگر، کم‌رنگ شدن کمک‌های جهانی با آمدن فصل سرما در کشور نگرانی‌های را برای شهروندان کشور رقم زده است و حالا سازمان جهانی غذا با نگرانی از کاهش بودجه برای حمایت […]

با روی کار آمدن حکومت سرپرست در بیش از دو سال گذاشت، فقر و بیکاری در افغانستان به‌گونه چشم‌گیری در حال افزایش است.

از سوی‌دیگر، کم‌رنگ شدن کمک‌های جهانی با آمدن فصل سرما در کشور نگرانی‌های را برای شهروندان کشور رقم زده است و حالا سازمان جهانی غذا با نگرانی از کاهش بودجه برای حمایت نیازمندان در افغانستان می‌گوید که با کاهش منابع مالی یک میلیون مادر افغانستان و فرزندان‌شان از دریافت کمک غذایی محروم خواهد شد. برنامه‌ جهانی غذا گفته است در صورتی که بودجه برای کمک‌‌های غذایی در افغانستان فراهم نشود، زنان در این کشور آخرین راه نجات‌شان را از دست خواهند داد.

درهمین‌حال، امیرسعید ایروانی، نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد، می‌گوید که با توجه به‌وضعیت جاری در افغانستان، جامعه جهانی باید به کمک‌های بشری خود به مردم افغانستان ادامه دهد: ″ایران بر تعهد اخلاقی جامعه جهانی برای حمایت از افغانستان تاکید می‌کند و خواستار تلاش‌های جمعی برای بازسازی اقتصاد افغانستان، تسهیل بازگشت امن پناه‌جویان و تضمین امنیت منطقه است″.

کم‌رنگ شدن کمک‌های بشری در افغانستان در حالی‌است که نماینده‌های این سازمان‌ها چند پیش اعلام کرده بودند که منع کار زنان در ادارات دولتی و خصوصی آنانرا برای کمک‌رسانی به‌خانواده‌های نیازمند به‌مشکل جدی روبه‌رو ساخته است. همچنان پیشتر سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفته بود که این برنامه بودجه‌ کافی برای پشت‌سر گذاشتن ماه اکتبر در افغانستان ندارد و اگر بودجه تأمین نتواند مجبور است افغانستان را ترک کند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv