در ادامه نگرانی‌های جهان از محدودیت‌ها علیه زنان، سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر از محدویت‌های وضع شده بر زنان نگرانی کرده و گفته که زنان و دختران در افغانستان از همۀ حقوق و آزادی‌های ابتدایی‌شان محروم هستند. این نهاد بین‌المللی از جهان خواست تا برای دفاع از حقوق زنان در برابر حکومت کنونی افغانستان ایستاد […]

در ادامه نگرانی‌های جهان از محدودیت‌ها علیه زنان، سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر از محدویت‌های وضع شده بر زنان نگرانی کرده و گفته که زنان و دختران در افغانستان از همۀ حقوق و آزادی‌های ابتدایی‌شان محروم هستند.

این نهاد بین‌المللی از جهان خواست تا برای دفاع از حقوق زنان در برابر حکومت کنونی افغانستان ایستاد شوند. در همین‌حال، شماری از اگاهان مسایل سیاسی می‌گویند حکومت کنونی با نقض حقوق زنان و دختران افغانستان به‌دنبال باج‌گیری از جهان است.

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر از محدویت‌های وضع شده بر زنان نگرانی کرده و گفته که زنان و دختران در افغانستان از همۀ حقوق و آزادی‌های ابتدایی‌شان محروم هستند. این نهاد بین‌المللی از جهان خواست تا برای دفاع از حقوق زنان در برابر حکومت کنونی افغانستان ایستاد شوند. سازمان عفو بین‌الملل در یک پیام تازه هشدار داده و گفته است که در افغانستان زنان و دختران به‌دلیل جنسیت‌شان هدف آزار و اذیت قرار دارند. این نهاد گفته است حکومت سرپرست افغانستان در برابر هرگونه محدودیت‌ها و ممانعت‌ها پاسخ‌گو قرار داده‌شود.

عفو بین‌الملل افزوده‌است: ″صدای‌ آنان خاموش شده و رویاهای‌‌شان از بین رفته است. فرصت‌‌های آموزشی و رشد حرفه‌‌ای از آنان گرفته شده و از لباس ‌پوشیدن و رفت‌وآمد آزادانه منع شده‌اند″.

درهمین‌حال، شماری از اگاهان مسایل سیاسی می‌گویند حکومت کنونی با نقض حقوق زنان و دختران افغانستان به‌دنبال باج‌گیری از جهان است.

همزمان با این، شماری از فعالان عرصه حقوق اظهارت نظر نهادهای بین‌المللی را بدون برداشتن گام‌های عملی، بی‌نتیجه می‌خوانند.

گفتنی‌است که سازمان عفو بین‌الملل در ماه گذشته نیز در گزارشی اعلام کرده بود که حکومت کنونی افغانستان باید در قبال آنچه که این سازمان آنرا جنایات احتمالی علیه بشریت خوانده، مسوول شناخته شوند.