رئیس بخش بسیج منابع اداره غذا و زراعت ملل متحد در افغانستان، اعلام کرد که نگران امنیت غذایی ۳۶ درصد نفوس افغانستان است. او گفت که در سفر به کندهار با شماری از دهقانان این ولایت درباره مشکلات‌شان گفت‌وگو کرده‌است. به گفته او، تاکنون هفتاد هزار چکدم در افغانستان از سوی این نهاد اعمار شده‌است. […]

رئیس بخش بسیج منابع اداره غذا و زراعت ملل متحد در افغانستان، اعلام کرد که نگران امنیت غذایی ۳۶ درصد نفوس افغانستان است. او گفت که در سفر به کندهار با شماری از دهقانان این ولایت درباره مشکلات‌شان گفت‌وگو کرده‌است. به گفته او، تاکنون هفتاد هزار چکدم در افغانستان از سوی این نهاد اعمار شده‌است.

 در ادامه نگرانی‌های از وضعیت بد بشری و اقتصادی کشور، الکس برنز رئیس بخش بسیج منابع اداره غذا و زراعت ملل متحد در افغانستان (اف ای او) می‌گوید که نگران امنیت غذایی ۳۶ درصد نفوس افغانستان است. اما به گفته او این اداره در سال گذشته با کمک سایر شرکایش به بیش از ۱۰ میلیون دهقان کمک کرده‌است: «به کندهار رفتیم و با تعداد از دهقانان در باره مشکلات‌شان بحث کردیم. در دیدار با دهقانان در باره چالش‌های که رو‌به‌رو اند، در باره محصولات‌شان، منابع آب و تغییر اقلیم، گفت‌وگو کردیم. اداره غذا و زراعت ملل متحد در افغانستان تاکنون ۷۰ هزار چکدم در افغانستان اعمار کرده‌است».

در همین حال، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که جهان به جای کمک‌های بشردوستانه و یک‌بارمصرف، کمک‌های خویش را به بخش زارعت معطوف بسازد.

همزمان با این، رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم توزیع کمک یک بنیاد خیریه عربستانی سعودی، از کشورهای جهان خواست که به افغانستان کمک کنند.

این در حالی‌است که برنامه جهانی غذای ملل متحد می‌گوید که حدود ۳۰ میلیون تن در افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv