صندوق حمایت ازکودکان سازمان ملل متحد ″یونیسف″ با ابراز نگرانی از وضعیت بدکودکان افغانستان می‌گوید که ۸۳۸ هزار کودک در جریان ماه گذشته تحت درمان قرار گرفته‌اند. پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست در کشور و کاهش چشم‌گیر کمک‌های بین‌المللی، وضعیت نهادهای صحی دولتی در افغانستان به‌ویژه در ولایت‌های دور دست بحرانی است و […]

صندوق حمایت ازکودکان سازمان ملل متحد یونیسف با ابراز نگرانی از وضعیت بدکودکان افغانستان می‌گوید که ۸۳۸ هزار کودک در جریان ماه گذشته تحت درمان قرار گرفته‌اند.

پس از به قدرت رسیدن حکومت سرپرست در کشور و کاهش چشم‌گیر کمک‌های بین‌المللی، وضعیت نهادهای صحی دولتی در افغانستان به‌ویژه در ولایت‌های دور دست بحرانی است و دسترسی شهروندان به خدمات صحی با چالش مواجه شده‌است. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یونیسف پیرامون وضعیت کودکان در افغانستان می‌گوید که ۸۳۸ هزار کودک شش تا ۵۹ ماهه در جریان ماه گذشته تحت درمان قرار گرفته‌اند. این نهاد حامی کودکان همچنان با اشاره به زمین‌‌لرزه‌های اخیر در هرات گفته که این رویداد طبیعی دست‌کم به ۱.۶ میلیون تن به‌گونه‌ی مسقیم و غیرمستقیم آسیب‌ رسانده‌است.

درهمین حال شماری از فعالان حقوق کودکان خواهان توجه جدی نهادهای داخلی و خارجی به وضعیت بد کودکان کشور شدند.

از سوی هم شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که با روی کار آمدن حکومت سرپرست در کشور کمک کشورهای جهان قطع یا متوقف شده که این کار اوضاع بشری را وخیم می‌کند.

این در حالی‌است که افغانستان در کنار کمبود کادر صحی به‌‌ویژه در مناطق دور دست کشور، همچنان با افزایش سطح فقر در میان خانواده‌ها مواجه است و مبتلاشدن شهروندان به امراض گوناگون نیز چالش دیگری است بر مشکل شهروندان کشور افزوده است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv