سازمان ملل متحد می‎گوید که در هفته نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، نزدیک به ده هزار مهاجر افغانستانی از ایران و پاکستان به کشور باز گشته‎اند. سازمان ملل متحد از بازگشت کم سابقه مهاجران افغانستانی از کشورهای ایران و پاکستان به کشور نگرانی کرده است. اداره مهاجرت سازمان ملل با نشر یک گزارشی می‎گوید که در […]

سازمان ملل متحد میگوید که در هفته نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، نزدیک به ده هزار مهاجر افغانستانی از ایران و پاکستان به کشور باز گشتهاند.

سازمان ملل متحد از بازگشت کم سابقه مهاجران افغانستانی از کشورهای ایران و پاکستان به کشور نگرانی کرده است. اداره مهاجرت سازمان ملل با نشر یک گزارشی می‎گوید که در هفته نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، نزدیک به ده هزار مهاجر افغانستانی از کشور های ایران و پاکستان به کشور خود باز گشته اند. بر اساس این گزارش بازگشت کننده ها در ده روز گذشته، جوانانی اند که در ایران بودند. اداره پناهجویان سازمان ملل متحد می‎گوید که در هفته نخست سال ۲۰۱۷ میلادی حدود دو هزار تن از پاکستان و نزدیک به نه هزار تن از ایران اخراج شده‌اند. سازمان ملل می‌گوید که در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از هفت صد هزار افغانستانی بدون اسناد از کشورهای ایران و پاکستان به کشور شان باز گشته اند، اما امکانات برای آنها در افغانستان در حدی که باید باشد، وجود ندارد.

در همین حال، حکومت المان از کاهش میزان مهاجرت به این کشور خبر داده است. وزیر امور داخله آلمان گفته است که در سال ۲۰۱۶ میلادی دوصد و هشتاد هزار پناهجو وارد آن کشور شده است که این رقم حدود یک سوم مجموع پناهجویانی را تشکیل می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ به آلمان پناه برده بودند.

وی هم‎چنان گفته است که شمار کسانی که درخواست پناهندگی شان در آلمان رد شده است نیز افزایش یافته است. به اساس معلومات وزارت داخله آلمان در سال گذشته هشتاد هزار پناهجو یا داوطلبانه آلمان را ترک کرده اند یا هم اخراج شده اند.

بر اساس آماری که اداره مهاجرت اتحادیه اروپایی نشر کرده است فقط نزدیک به شصت درصد پناهجویانی که درخواست پناهندگی داده اند به عنوان مهاجر پذیرفته شده یا هم موقتا به آنان پناه داده شده است.