کمک‌های میلیونی جهان به افغانستان؛ اما شهروندان هم‌چنان نگران یک قرص نان! به دنبال کمک‌های سازمان‌ها و نهادهای خارجی، در تازه ‌ترین مورد، سازمان ملل متحد خواهان کمک سه میلیارد دالری برای افغانستان شده و گفته که، این خلاء باید تا قبل از زمستان پیش رو پُر شود. کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان […]

کمک‌های میلیونی جهان به افغانستان؛ اما شهروندان هم‌چنان نگران یک قرص نان!

به دنبال کمک‌های سازمان‌ها و نهادهای خارجی، در تازه ‌ترین مورد، سازمان ملل متحد خواهان کمک سه میلیارد دالری برای افغانستان شده و گفته که، این خلاء باید تا قبل از زمستان پیش رو پُر شود. کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است که تا حال، تنها ۱٫۴ میلیارد دالر را به دست آورده و هنوز خلاء بزرگی وجود دارد. به گزارش این نهاد، بیشترین کمک‌‌ها از سوی امریکا، بانک توسعه آسیایی و کمیسیون اروپا صورت گرفته است. در این گزارش، دست‌رسی به غذا نیازمندی درجه یک برای افغانستان دانسته شده است. درهمین حال، هیدر بار معاون بخش زنان در دیدبان جهانی حقوق‌بشر، در این مورد گفته عدم تعامل میان حکومت امارت اسلامی و جهانیان، وضعیت اقتصادی افغانستان را بدتر کرده است.
تکست: کمک‌‌های بشری خیلی‌‌ها مهم است اما یک کشور تنها به این کمک ‌ها متکی بوده نمی‌تواند. هم‌چنان تاخیر خیلی طولانی به میان آمده. توافقی هم میان طالبان و تمویل کننده‌‌های غربی به ویژه امریکا به دست نیامده تا در نتیجه اقتصاد افغانستان دوباره فعال شود”.
شماری از آگاهان اقتصادی می‌‌گویند که حکومت سرپرست باید راهکاری را برای حل رفع گرسنگی، فقر و بیکاری که دامن‌گیر شهروندان کشور شده است‌، روی دست بگیرد.

این درحالی‌است که، سازمان ملل متحد در آغاز سال جاری میلادی درخواست کمک پنج میلیارد دالری را مطرح کرده بود که ازاین میان، ۶۰۰ میلیون این کمک‌ها برای رسیدگی به افغانستانی‌های نیازمند در کشور‌های همسایه و ۴٫۴ میلیارد دالر آن برای شهروندانی که در داخل افغانستان هستند، در خواست شده بود.