سازمان ملل متحد از افزایش بیجاشدگان جنگ در افغانستان ابراز نگرانی می کند. این سازمان اعلام کرده است که از آغاز سال جاری میلادی، هزاران تن در افغانستان خانه‌ های خود را بخاطر جنگ و نا امنی ترک کرده اند. گسترش دامنه جنگ در شماری از مناطق همه روزه به رقم بیجا شدگان داخلی می […]

سازمان ملل متحد از افزایش بیجاشدگان جنگ در افغانستان ابراز نگرانی می کند. این سازمان اعلام کرده است که از آغاز سال جاری میلادی، هزاران تن در افغانستان خانه‌ های خود را بخاطر جنگ و نا امنی ترک کرده اند.

گسترش دامنه جنگ در شماری از مناطق همه روزه به رقم بیجا شدگان داخلی می افزاید. سازمان ملل متحد از افزایش بیجا شدگان داخلی در کشور نگرانی می کند. اداره کمک های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان می گوید که از آغاز سال جاری میلادی، هزاران تن در این کشور خانه‌ های خود را بخاطر جنگ و نا امنی ترک کرده اند. به اساس اعلامیه این سازمان، بیشتر بیجا شدگان از ولایت های کندز، بغلان و بدخشان استند.

اداره کمک های بشری سازمان ملل متحد افزوده است که تنها در چهار ماه گذشته ۱۳ هزار تن در ولایت ارزگان و نزدیک به ۹ هزار تن در هلمند از خانه های خود بیجا شده ‌اند. سازمان ملل متحد نا امنی را دلیل عمده‎ای می داند که مردم را مجبور به ترک خانه های شان می کند.

گزارش اخیر سازمان ملل متحد در باره بیجا شدگان داخلی در افغانستان نشان می‌دهد که از جمله ۳۴ ولایت در ۲۴ ولایت آن بیجا شدگان داخلی ثبت و راجستر شده‌اند. بر پایه این گزارش، در چندین منطقه دیگر افغانستان نیز بیجا شدگانی داخلی وجود دارند که هنوز نه حکومت و نه هم سازمان های امداد رسان غیرحکومتی به آنها کمک کرده اند.