شورای ولایتی و شماری از باشندگان ولایت زابل از افزایش ناامنی ها در ولسوالی های این ولایت نگرانی می کنند. شورای ولایتی و شماری از باشندگان ولایت زابل از وضعیت بد امنیتی در بخش هایی این ولایت نگرانی می کنند. آنان می گویند که طی دو ماه گذشته ناامنی ها در ولسوالی های این ولایت […]

شورای ولایتی و شماری از باشندگان ولایت زابل از افزایش ناامنی ها در ولسوالی های این ولایت نگرانی می کنند.

شورای ولایتی و شماری از باشندگان ولایت زابل از وضعیت بد امنیتی در بخش هایی این ولایت نگرانی می کنند. آنان می گویند که طی دو ماه گذشته ناامنی ها در ولسوالی های این ولایت افزایش یافته است. آنان از حکومت مرکزی می خواهند که برای تامین امنیت این ولایت توجه جدی کند.

عطاجان حقبیان رییس شورای ولایتی زابل با تاکید بر این که از دو ماه به این سو وضعیت امنیتی در این ولایت وخیم تر شده، کم توجهی حکومت مرکزی، کمبود تشکیل و موجودیت پلیس خیالی را از علت های افزایش ناامنی عنوان می کند. آقای حقبیان هشدار می دهد که اگر حکومت مرکزی توجه جدی نکند،  احتمالا شماری از ولسوالی ها به دست طالبان سقوط کند.

از سویی هم، سید معراج فرمانده پلیس زابل می گوید که افراد وابسته به گروه طالبان در میدان های نبرد در برابر نیروهای مستقر در این ولایت شکست خورده اند. وی تاکید می کند که در راستای تامین امنیت این ولایت تلاش جدی می کند.

براساس معلومات شورای ولایتی طی دو ماه گذشته درپی افزایش ناامنی ها و حملات طالبان، یکصدو پنجاه تن از نظامیان کشور در ولایت زابل شهید و زخمی شده اند.