شورای ولایتی زابل می گوید که وضعیت امنیتی این ولایت نسبت به هر زمانی دیگر، وخیم شده است. رییس شورای ولایتی زابل می گوید که از یکماه به این سو، بازار ولسوالی شاجوی و بخش هایی از این ولایت در کنترول افراد وابسته به گروه طالبان قرار دارد و مسوولان امنیتی این ولایت در راستای […]

شورای ولایتی زابل می گوید که وضعیت امنیتی این ولایت نسبت به هر زمانی دیگر، وخیم شده است. رییس شورای ولایتی زابل می گوید که از یکماه به این سو، بازار ولسوالی شاجوی و بخش هایی از این ولایت در کنترول افراد وابسته به گروه طالبان قرار دارد و مسوولان امنیتی این ولایت در راستای تامین امنیت ولایت ناتوان استند.

ولایت زابل در جنوب کشور در شصت و چهار کیلو متری مرز با پاکستان موقعیت دارد. این ولایت اخیرا به گونه کم پیشینه ای ناامن شده است و باشندگان این ولایت از این ناحیه نگران استند.

عطا جان حق بیان، رییس شورای ولایتی زابل مسوولان محلی این ولایت را به ناتوانی متهم می کند و می گوید که هماهنگی لازم میان مقام های محلی در راستای تأمین امنیت زابل وجود ندارد. به گفته رییس شورای ولایتی زابل، ناهماهنگی ها سبب بدتر شدن وضعیت امنیتی این ولایت شده است. شورای ولایتی زابل همچنان می گوید که افراد وابسته به گروه طالبان به صورت شبانه روزی در مربوطات شاهراه کابل – کندهار که از زابل می گذرد، ایست های بازرسی افراز می کنند و از مردم باج می گیرند.

اما رحمت الله یارمل، والی زابل از بهبود وضعیت امنیتی این ولایت سخن می گوید. به گفته او، طالبان قصد داشتند چندین ولسوالی ولایت زابل را از اداره نظامیان کشور بیرون کنند؛ اما افراد این گروه در چند ماه گذشته به شدت سرکوب شده اند. والی زابل همچنان وجود اختلاف میان مسوولان محلی را نیز رد می کند.

والی زابل می گوید که به زودی چندین رشته عملیات در ولسوالی شاه جوی و دیگر مناطق مهم این ولایت اجرا خواهد شد. به گفته او با اجرای این عملیات ها وضعیت امنیتی زابل بهبود خواهد یافت.