کمیته‌ی بین‌‌المللی صلیب سرخ می‌‌گوید، شش ماه پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، بسیاری از کمک کننده‌‌ها برای تعامل با رهبران امارت دو دلی و تردید دارند؛ اما در نتیجه‌ی وضعیت افغانستانی‌های ناتوان بدتر شده است. این کمیته از جامعه‌ی جهانی و تمویل کننده‌ها خواسته که برای جلوگیری از سقوط کامل اقتصاد افغانستان و […]

کمیته‌ی بین‌‌المللی صلیب سرخ می‌‌گوید، شش ماه پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، بسیاری از کمک کننده‌‌ها برای تعامل با رهبران امارت دو دلی و تردید دارند؛ اما در نتیجه‌ی وضعیت افغانستانی‌های ناتوان بدتر شده است.

این کمیته از جامعه‌ی جهانی و تمویل کننده‌ها خواسته که برای جلوگیری از سقوط کامل اقتصاد افغانستان و کمک‌های بشری همه‌جانبه، اقدام فوری کند. این نهاد هم‌چنان گفته که میزان بحران که مردم افغانستان با آن روبه‌رو اند و به سوی بدتر شدن روان است، تکان دهنده است. کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در مجموع با ۲۸  شفاخانه در افغانستان کمک می‌کند و برای حدود ۱۰ هزار کارمند مسلکی صحی، معاش می‌پردازد. بر اساس معلومات کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ حدود ۲۰ میلیون تن از شهروندان افغانستان، از خدمات شفاخانه‌های مستفید می‌شوند که از سوی این کمیته با آن‌ها کمک صورت می‌گیرد.