فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با نشر گزارش ۶ ماه نخست سال جاری میلادی گفته که وضعیت اقتصادی مردم افغانستان همچنان شکننده‌است. این نهاد بحران اقتصادی افغانستان را گسترده خوانده و تأکید کرده که در حال حاضر، دست‌کم، ۸۵ درصد از شهروندان افغانستان، زیر خط فقر قرار دارند. فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب […]

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با نشر گزارش ۶ ماه نخست سال جاری میلادی گفته که وضعیت اقتصادی مردم افغانستان همچنان شکننده‌است. این نهاد بحران اقتصادی افغانستان را گسترده خوانده و تأکید کرده که در حال حاضر، دست‌کم، ۸۵ درصد از شهروندان افغانستان، زیر خط فقر قرار دارند.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در گزارش ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۳ خود گفته که به‌‌رغم کاهش تلفات غیرنظامیان پس از آگست ۲۰۲۱؛ اما وضعیت اقتصادی مردم افغانستان همچنان شکننده‌است. این نهاد در گزارشی گفته که به ‌دلیل محدودیت‌های وضع‌شده از سوی حکومت سرپرست، چالش‌‌های در زمینه کمک‌رسانی به شهروندان افغانستان فراراه نهادهای مددرسان وجود دارند. به گفته‌ای این فدراسیون محدویت‌های اعمال‌شده، بیشتر بانوان کشور را متضرر کرده‌است: ″بحران اقتصادی افغانستان گسترده است و بیش از نیمی از خانواده‌ها، شوک‌های اقتصادی را تجربه می‌کنند. سطوح بالای بی‌کاری و تورم بهای کالاهای کلیدی، سبب شده‌است که بدهی‌های متوسط خانواده‌ها افزایش یابد. در حال حاضر نیز، دست‌کم ۸۵ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند.″

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر افزوده که افغانستان با بیشترین آسیب‌پذیری از تغییرات اقلیمی و کم‌ترین آماده‌گی برای مقابله با آن، در میان ۱۵ کشور جهان قرار دارد. این نهاد همچنان تصریح کرده که سازمآن‌های مددرسان به ‌دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌اند به‌گونه‌ای درست در سال جاری میلادی خدمات صحی به روستانشینان ارائه کنند و این امر سبب افزایش بیماری‌های فصلی در میان مردم شده‌است.

قابل یاددهانی است که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، تکرار وقوع حادثه‌های طبیعی، تغییرات اقلیمی، بحران اقصادی و تهدیدات حفاظتی به‌‌ویژه برای زنان و دختران را از چالش‌های عمده در سال جاری در افغانستان عنوان کرده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv