فرمانده پلیس ولسوالی وردوج می گوید که طالبان بخش های زیادی از این ولسوالی را تصرف کرده اند و پایگاه نظامی تیرگران وردوج نیز در محاصره قراردارد. طالبان برای بار دوم بر پاسگاهای نیروهای امنیتی در ولسوالی وردوج حمله کردند.اسدالله حکیمی فرمانده پلیس وردوج در تماس با تلویزیون نور می گوید که صبح امروز یکبار […]

فرمانده پلیس ولسوالی وردوج می گوید که طالبان بخش های زیادی از این ولسوالی را تصرف کرده اند و پایگاه نظامی تیرگران وردوج نیز در محاصره قراردارد.

طالبان برای بار دوم بر پاسگاهای نیروهای امنیتی در ولسوالی وردوج حمله کردند.اسدالله حکیمی فرمانده پلیس وردوج در تماس با تلویزیون نور می گوید که صبح امروز یکبار دیگر طالبان بر پاسگاه های پلیس در روستای “تیرگران” ولسوالی وردوج حمله کردند.به گفته ی آقای حکیمی، طالبان بخش های مهم روستای تیرگران را تصرف کرده اند. فرمانده پلیس ولسوالی وردوج خواستار عملیات هوایی است و می گوید که اگر کمک به نیروهای امنیتی نرسد، تلفات این نیروها بیشتر خواهد شد و بیز مرکزی تیرگران نیز به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

در همین حال دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی محاصره ی پایگاه نظامی تیرگران را رد می کند و می گوید که نیروهای امنیتی حملات طالبان را دفع کرده اند.به گفته ی آقای وزیری، نیروها ی کمکی از طریق هوا و زمین به ولسوالی وردوج فرستاده شده است و هیچ نوعه تشویشی دراین قسمت در کار نیست.

گفته می شود که ناامنی های ناشی از جنگ در بدخشان به چگونگی ایجاد پلیس محلی و افراد مسلح غیر مسوول در این ولایت پیوند دارد.گزارش ها می رساند که به دلیل اذیت مردم از سوی پلیس محلی روزانه دها جوان جبهه جنگ مخالفان مسلح دولت را گرم می کند.

این درحالیست که بدخشان باداشتن موقعیت حساس جغرافیایی بیشترازهرجای دیگری در تیررس دشمن قرار دارد و همین دلیل روز به روز دامنه ی ناامنی ها در این ولایت گسترش می یابد.