رییس مجلس سنا از به تاخیر اعلام شدن نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان انتقاد می کند. فضل الهادی مسلمیار، از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهد که نتایج ابتدایی ولایت های باقیمانده را هرچه زودتر اعلام کند. بیشتر از چهل روز از زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان گذشته است. هنوزهم کمیسیون مستقل انتخابات نتایج ابتدایی شماری […]

رییس مجلس سنا از به تاخیر اعلام شدن نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان انتقاد می کند. فضل الهادی مسلمیار، از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهد که نتایج ابتدایی ولایت های باقیمانده را هرچه زودتر اعلام کند.

بیشتر از چهل روز از زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان گذشته است. هنوزهم کمیسیون مستقل انتخابات نتایج ابتدایی شماری از ولایت های کشور را اعلام نکرده است. رییس مجلس سنا از به تاخیر اعلام شدن نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان انتقاد می کند. آقای مسلمیار از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهد که نتایج ابتدایی ولایت های باقیمانده را هرچه زودتر اعلام کند.

درهمین حال، شماری از اعضای مجلس سنا کمیسیون مستقل انتخابات را به تقلب سازمان یافته به نفع نامزدان مشخص متهم می کنند. حسیب الله کلیمزی، عضو مجلس سنا می گوید که تصمیم دارند در هماهنگی با کمیسیون شکایات انتخاباتی روی طرح جدا سازی آرای پاک از ناپاک و یا لغو انتخابات کابل و دو باره برگزار شدن آن با انتخابات ریاست جمهوری کار کنند.

هنوز روشن نیست که نتایج ابتدایی ولایت های باقیمانده چه زمانی اعلام خواهد شد. هرچند کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفته است که ظرف روزهای نزدیک نتایج ابتدایی تمام ولایت ها را اعلام می کند.