معاون اول ریاست اجرایی از کند کاری حکومت در راستای آمادگی برای اشتراک در نشست بروکسل انتقاد می کند. سکتور خصوصی در سال ۱۳۹۳ بسته پیشنهادی یازده ماده در خصوص چگونگی رشد اقتصاد کشور را به حکومت سپرده بود و حکومت هم این پیشنهادات را در نشست لندن مطرح کرد. انجنیر محمد خان معاون اول […]

معاون اول ریاست اجرایی از کند کاری حکومت در راستای آمادگی برای اشتراک در نشست بروکسل انتقاد می کند. سکتور خصوصی در سال ۱۳۹۳ بسته پیشنهادی یازده ماده در خصوص چگونگی رشد اقتصاد کشور را به حکومت سپرده بود و حکومت هم این پیشنهادات را در نشست لندن مطرح کرد. انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرایی با نگرانی از عملی نشدن این تعهدات، از کندکاری حکومت در راستای آمادگی برای اشتراک در نشست بروکسل انتقاد می کند. آقای محمد خان می گوید که قبل از برگزاری نشست بروکسل هیچ گونه کند کاری در راستای عملی شدن وعده های که در نشست لندن به جامعه جهانی داده شد بود قابل قبول نیست. وی همچنان، از وزارت خانه ها می خواهد که در راستای عملی شدن یازده مورد وعده داده شده تلاش جدی کنند. در همین حال همایون رسا وزیر تجارت و صنایع از عملی شدن این تعهدات تا برگزاری نشست بروکسل اطمینان می دهد.

حمایت از بخش کشاورزی، حمایت و تشویق سرمایه گزاری‌های بزرگ در کشور، معیاری سازی پرداخت‌های گمرکی با سیستم الکترونیکی در بندرها، دسترسی به قرضه‌های آسان و بازنگری در قانون بانکداری، ایجاد امکانات اساسی در پارک‌های صنعتی، ایجاد یک مرکز واحد برای جذب سرمایه گذاری‌ها با فناوری‌های جدید، ایجاد تأسیسات زیربنایی برای استفاده از معادن، حل مشکلات ترانزیت افغانستان، سرمایه گذاری‌های کلان در پروژه‌های تولید انرژی، توسعه‌ی شبکه خط آهن و پیوند این شبکه با شبکه‌های خط آهن منطقه و مشارکت در پروژه‌های بزرگ ترانزیتی با آسیای میانه مانند پروژه‌ی تاپی، از موارد است که حکومت به جامعه جهانی در نشست لندن وعده سپرده بود.