معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد باردیگر به ادامه محدودیت‌ها علیه زنان در کشور نگرانی کرد. معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که این سازمان به فشارهای خود برای لغو محدودیت‌ها در برابر زنان در افغانستان ادامه خواهد داد. در ادامه نگرانی‌های جهانی از محدودیت‌ها علیه زنان و دختران کشور، در تازه […]

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد باردیگر به ادامه محدودیت‌ها علیه زنان در کشور نگرانی کرد. معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که این سازمان به فشارهای خود برای لغو محدودیت‌ها در برابر زنان در افغانستان ادامه خواهد داد.

در ادامه نگرانی‌های جهانی از محدودیت‌ها علیه زنان و دختران کشور، در تازه ترین مورد، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری در نیویارک، تأکید کرده‌است که این سازمان به تلاش‌های خود برای تامین حقوق برابر زنان در افغانستان ادامه خواهد داد. فرهان حق همچنان در بخشی از سخنانش خواستار لغو محدودیت‌های آموزشی دختران و کاری زنان افغانستان شده‌است: «ما نگرانی خود را درباره بدرفتاری طالبان با زنان بارها ابراز کرده‌ایم و خواهان لغو آن شده‌ایم. ما به فشار بر آن‌ها ادامه خواهیم داد و به تلاش برای حقوق برابر زنان در افغانستان و در واقع در همه کشورها ادامه خواهیم داد».

از سوی هم، شماری ازفعالان حقوق زن عملکرد ضعیف سازمان ملل متحد در زمینه جلوگیری از نقض حقوق بشر در افغانستان رانگران‌کننده می‌خوانند.

این در حالی‌است که پس از تسلط حکومت سرپرست در کشور محدودیت‌های زیادی علیه آموزشف تحصیل و کار زنان وضع شده‌است. با این حال، مقام‌های حکومت سرپرست بارها تأکید کرده‌اند که حقوق زنان در افغانستان در چارچوب شریعت تامین است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv