پس از آنکه دولت پاکستان اعلام کرده که تا اول نوامبر امسال تمام مهاجران بدون مدرک اقامت را از این کشور اخراج می‌کند و بر سر تصمیم اخراج مهاجران سازش نخواهد کرد، فدراسیون خبرنگاران افغانستان در تعبید، در نامه‌‌ای از انورالحق کاکر، نخست‌‌وزیر موقت پاکستان خواست خبرنگاران افغانستان را اخراج نکند. این نهاد افزود در […]

پس از آنکه دولت پاکستان اعلام کرده که تا اول نوامبر امسال تمام مهاجران بدون مدرک اقامت را از این کشور اخراج می‌کند و بر سر تصمیم اخراج مهاجران سازش نخواهد کرد، فدراسیون خبرنگاران افغانستان در تعبید، در نامه‌‌ای از انورالحق کاکر، نخست‌‌وزیر موقت پاکستان خواست خبرنگاران افغانستان را اخراج نکند.

این نهاد افزود در حالی که این خبرنگاران در افغانستان با تهدید مواجه ‌اند، پولیس پاکستان آن‌ها را بازداشت و اخراج می‌کند. این در حالی‌است که پس از سقوط حکومت پیشین، شمار زیادی از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌‌‌ها به پاکستان پناه بردند. در بیش از دو سال گذشته شماری از خبرنگاران با دریافت ویزای کشور‌های مختلف توانستند از پاکستان بیرون شوند، اما شماری دیگر همچنان بلاتکلیف مانده‌اند. این فدراسیون در این نامه افزوده که خبرنگاران افغانستان در پاکستان به‌دلیل عدم تمدید ویزا با جریمه‌‌های هنگفتی روبه‌‌رو اند و شرایط زندگی برای آنان در این کشور محدود شده‌است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv