در هنگام سقوط نظام جمهوری، میلیون ها تن سیل آسا کشور را ترک کردند و به کشورهای دیگر پناهنده شدند که بخشی از آنان را خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای تشکیل می‌دادند. کسانی هم که در افغانستان ماندگار شدند، چالش های فرا راه شان هر روز سیر صعودی دارد و به تاز‌گی دستخوش موجی از بازداشت‌ها […]

در هنگام سقوط نظام جمهوری، میلیون ها تن سیل آسا کشور را ترک کردند و به کشورهای دیگر پناهنده شدند که بخشی از آنان را خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای تشکیل می‌دادند.

کسانی هم که در افغانستان ماندگار شدند، چالش های فرا راه شان هر روز سیر صعودی دارد و به تاز‌گی دستخوش موجی از بازداشت‌ها شدند. اینک مرکز خبرنگاران افغانستان از رهایی سه تن از خبرنگاران بازداشت شده از سوی استخبارات خبر داده‌است. حبیب‌الله سراب، پرویز سرگند، و شاه محمود همدرد خبرنگاران آزادشده‌اند که مرکز خبرنگاران افغانستان، بازداشت آنانرا غیرقانونی عنوان کرده و تاکید کرده که نباید آزادی آنان گرفته می‌شد و باید به‌مسایل مربوط به خبرنگاران از دریچه کمیسیون تخطی رسانه‌ها رسیدگی شود.

درهمین‌حال، مسوولان برخی از نهادهای حامی خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی از چالش ایجادشده در برابر خبرنگاران می‌گویند که مسوولان امنیتی هرچه سریع‌تر خبرنگارانی که در بند هستند را آزاد کند.

این در حالی‌است که کمیته بین‌المللی مصوونیت خبرنگاران وضعیت جاری در برابر خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان را نگران کننده خوانده و گفته که از آگست ۲۰۲۱ به‌این‌سو دست‌کم ۶۴ خبرنگار به دلیل وظیفه‌‌شان بازداشت شده‌اند. این در حالی‌است که سخنگوی حکومت سرپرست پس از بازداشت بسیاری از خبرنگاران گفت که بازداشت آنان ربطی به مسلک خبرنگاری‌شان ندارد و به اتهام برخی قضایای دیگر بازداشت شدند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv