فدراسیون نهادهای خبرنگاران و رسانه‌ها نشست مشترکی را با وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی به منظور بررسی چالش‌های فراراه خبرنگاران و رسانه‌ها و ارایه راه حل مناسب به آنان برگزار کردند. در این نشست، مسوولان رسانه‌ها از وضع محدودیت‌ها به خبرنگاران به ویژه خبرنگاران زن، عدم همکاری مناسب مسوولان امارت با خبرنگاران و رسانه‌ها […]

فدراسیون نهادهای خبرنگاران و رسانه‌ها نشست مشترکی را با وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی به منظور بررسی چالش‌های فراراه خبرنگاران و رسانه‌ها و ارایه راه حل مناسب به آنان برگزار کردند. در این نشست، مسوولان رسانه‌ها از وضع محدودیت‌ها به خبرنگاران به ویژه خبرنگاران زن، عدم همکاری مناسب مسوولان امارت با خبرنگاران و رسانه‌ها و هم‌چنان رفتارهای نامناسبی که نیروهای طالبان با خبرنگاران حین پوشش رویدادهای خبری می‌شود، شکایت می‌کنند.

در عین حال، وزیر اطلاعات و فرهنگ امارت در رابطه به رفتارهای نیروهای طالبان می‌گوید که رفتار آنان با خبرنگاران قصدی نیست و ادعا کرد که در یک سال حاکمیت طالبان بر کشور، یک خبرنگار هم کشته نشده است.

در عین زمان، شماری از مسوولان رسانه‌ها از همکاری نکردن امارت در زمینه حمایت از رسانه‌ها شکایت می‌کنند.

هم‌چنان معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از همکاری این وزارت با خبرنگاران و رسانه‌ها اطمینان داد.

گفتنی‌است که بر اساس آمار ارایه شده از سوی نهادهای خارجی پس از حاکمیت طالبان، ۶۰ درصد خبرنگاران بیکار شده‌اند، اما فدراسیون خبرنگاران افغانستان این رقم را ۴۰ درصد عنوان کرد که حدود ۸۰ درصد آن‌را زنان خبرنگار تشکیل می‌دهند. این در حالی‌است که، پس از سقوط نظام پیشین و روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور، شمار زیادی از رسانه‌ها به علت‌های مختلف از جمله چالش‌های اقتصادی و سانسور، بسته شده و کارکنان آن در بی‌سرنوشتی به‌سر می‌برند.