گروه دادخواهی برای حفاظت از غیرنظامیان از افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور نگرانی می کند. حملات موتر بم، انتحاری، هوایی، ماین‌های کنار جاده‌ ای، قتل‌های هدفمند، اصابت راکت، ماین‌های مقناطیسی و درگیری‌ ها از عوامل اساسی قربانی ‌شدن غیرنظامیان خوانده شده است. در تازه ترین گزارش این اداره آمده است که در ماه اگست سال […]

گروه دادخواهی برای حفاظت از غیرنظامیان از افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور نگرانی می کند. حملات موتر بم، انتحاری، هوایی، ماین‌های کنار جاده‌ ای، قتل‌های هدفمند، اصابت راکت، ماین‌های مقناطیسی و درگیری‌ ها از عوامل اساسی قربانی ‌شدن غیرنظامیان خوانده شده است.

در تازه ترین گزارش این اداره آمده است که در ماه اگست سال روان میلادی، ۲۵۴ غیرنظامی کشته و ۳۶۶ تن دیگر زخمی شده اند که بیشتر شان را زنان و کودکان تشکیل می‌ دهند. بر بنیاد گزارش این اداره، بیشتر این غیرنظامیان در ولایت های کابل، هرات، ننگرهار و هلمند قربانی حملات و درگیری‌های مسلحانه شده اند. در این گزارش آمده است که تلفات غیرنظامیان برخواسته از حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان روزافزون بوده است. بر اساس آماری که این نهاد می‌دهد، در ماه اگست سال روان میلادی، ۴۶ غیرنظامی در پی حملات هوایی نیروهای خارجی کشته شدند و ۲۵ تن دیگر زخم برداشتند که بیشترشان زنان و کودکان بوده اند.

این در حالیست که بر اساس آمار دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان در شش ماه اول سال روان میلادی، شمار کشته‌ ها و زخمیان ناشی از حملات هوایی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۴۳ درصد افزایش یافته است.

گروه دادخواهی برای حفاظت از غیرنظامیان، از تمام طرف‌ های درگیر جنگ افغانستان می خواهد که در ساحات تجمع غیرنظامیان از انجام حملات خوداری کنند.

همچنان این گروه، از داعش و سایر مخالفان مسلح دولت می‌خواهد که مساجد، تکایا و دیگر جاهای را که غیرنظامیان در آن برای انجام فرایض دینی شان تجمع می‌کنند، هدف قرار ندهد. نگرانی‌ها از افزایش شمار کشته‌ ها و زخمیان حملات هوایی در حالی مطرح می‌ شود که مقام‌های آمریکایی گفته اند، این نیروها به مأموریت هوایی شان در افغانستان افزایش می‌دهند.