یک سخنگوی نیروهای حمایت قاطع می گوید که القاعده در همکاری با گروه طالبان در شماری از ولایت ها به فعالیت آغاز کرده است. با آن که رییس جمهور آمریکا دو سال قبل گفته بود که القاعده در افغانستان شکست خورده است و طالبان برای آمریکا مشکل ساز نیست. اما به تازگی جنرال چرلی کلیفلند […]

یک سخنگوی نیروهای حمایت قاطع می گوید که القاعده در همکاری با گروه طالبان در شماری از ولایت ها به فعالیت آغاز کرده است. با آن که رییس جمهور آمریکا دو سال قبل گفته بود که القاعده در افغانستان شکست خورده است و طالبان برای آمریکا مشکل ساز نیست. اما به تازگی جنرال چرلی کلیفلند سخنگوی نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که القاعده به یک تهدید در این کشور مبدل شده است. کاخ سفید نیز از قدرت مند شدن القاعده در افغانستان نگرانی کرده است و گفته است که برای سرکوب القاعده و طالبان حکومت افغانستان نیازمند کمک های بیشتر جامعه جهانی است.

سخنگوی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان گفته است: “هرگاه القاعده در افغانستان نادیده گرفته شود و فشارهای دوامدار بالای این گروه وارد نشود،آنان این توان مندی را دارند که به زودی یک بار دیگر جان بگیرند و به یک تهدید مبدل شوند”.

پیش از این محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور نیز گفته بود که مردم افغانستان هدف تروریستان منطقه ای و بین المللی است و نظامیان کشور به نمایندگی از جهان با هراس افگنی می رزمند.

درهمین حال شماری از اگاهان نظامی با نگرانی از تهدید گروه القاعده به بخش های از کشور، بر همکاری های منطقه ای و جهانی در راستای پیکار با این گروه تأکید می کنند.

هم اکنون در کنار گروه طالبان شماری زیادی از گروه های مخالف حکومت مشمول گروه تروریستی داعش و لشکر طیبه از سوی کشورهای منطقه تجهیز می شوند و علیه حکومت افغانستان می جنگند.