به تازگی معاون اول مجلس سنا کمیسیون مستقل انتخابات را به فساد متهم کرده است. محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا گفته است که تجهیزات انتخاباتی کمک شده ازسوی اتحادیه اروپا از سوی یکی از رییسان دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات مورد دست برد قرار گرفته و فروخته شده است. معاون اول مجلس سنا، می […]

به تازگی معاون اول مجلس سنا کمیسیون مستقل انتخابات را به فساد متهم کرده است. محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا گفته است که تجهیزات انتخاباتی کمک شده ازسوی اتحادیه اروپا از سوی یکی از رییسان دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات مورد دست برد قرار گرفته و فروخته شده است. معاون اول مجلس سنا، می گوید اتحادیه اروپا سه نامه در مورد این مساله به جانب حکومت فرستاده است، ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده است. آقای ایزدیار خواستار بررسی جدی این موضوع شده است. در همین حال، شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات می گویند که موجودیت فساد در کمیسیون مستقل انتخابات، اعتبار این کمیسیون را نزد مردم کمرنگ می کند و در کنار این، به سلامت انتخابات نیز صدمه خواهد زد.

از سویی هم، شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز از موجودیت فساد در کمیسیون مستقل انتخابات ابراز نگرانی می کنند. حضرت علی عضو مجلس نمایندگان می گوید تا زمانی که اصلاحات اساسی در کمیسیون های انتخاباتی به میان نیاید، رفتن مردم به پای صندوق های رای دهی بی معنا است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش از این رییس عملیات ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات متهم به اخذ پنجصد هزار افغانی از یکی از رییسان ولایتی این کمیسیون شده است.