نبردها میان نظامیان کشور و افراد وابسته به گروه طالبان در ولسوالی گیروی غزنی شدت گرفته است. اعضای شورای ولایتی غزنی می گویند که طالبان چندین پاسگاه پلیس را در این ولسوالی تصرف کرده اند. ولسوالی گیروی غزنی با ولایت پکتیکا هم‌ مرز است. طالبان در ولسوالی‌ های هم ‌مرز با گیرو نیز حضور گسترده […]

نبردها میان نظامیان کشور و افراد وابسته به گروه طالبان در ولسوالی گیروی غزنی شدت گرفته است. اعضای شورای ولایتی غزنی می گویند که طالبان چندین پاسگاه پلیس را در این ولسوالی تصرف کرده اند.

ولسوالی گیروی غزنی با ولایت پکتیکا هم‌ مرز است. طالبان در ولسوالی‌ های هم ‌مرز با گیرو نیز حضور گسترده دارند و علاوه برحملات بالای پاسگاه‌ های امنیتی، برخی اوقات موترهای مسافربری را نیز بازرسی می کنند. سمونوال اسدالله شجاعی آمر امنیت فرماندهی پلیس ولایت غزنی می ‌گوید که ولسوالی گیرو تا هنوز به دست طالبان سقوط نکرده است اما جنگ شدید بین نظامیان کشور و طالبان در این ولسوالی جریان دارد. در همین حال، شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی می‌ گویند که، چندین پاسگاه امنیتی در این ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است و اگر نیروهای کمکی به این ولسوالی اعزام نشوند؛ ممکن ولسوالی گیرو سقوط کند. عبدالجامع جامع عضو شورای ولایتی غزنی به رسانه ها گفته است که درگیری از روز یکشنبه آغاز شده است و بیش از پنجصد فرد وابسته به گروه طالبان بر این ولسوالی از یکشنبه شب حملات تهاجمی دارند.

همزمان مسوولان محلی در ولسوالی اندر ولایت غزنی نیز می ‌گویند که طالبان مسلح صبح امروز با مسدود کردن شاهراه کابل- کندهار و غزنی- پکتیکا در این ولسوالی می ‌خواستند نیروهای امنیتی را مصروف جنگ در این ولسوالی کنند و حملات تهاجمی شانرا بالای ولسوالی گیرو شدت بخشند. قاسم دیسی‌ وال ولسوال اندر ولایت غزنی به رسانه ها گفته است که طالبان صبح روز دوشنبه حدود نیم ساعت مسیر غزنی – پکتیکا را به روی ترافیک مسدود کرده بودند، اما در یک عملیات نیروهای ارتش دوباره به روی ترافیک باز شده است.