وزارت دفاع ملی می گوید که تحرکات نظامی در دو طرف خط مرزی دیورند افزایش یافته است.نظامیان پاکستانی همه ساله از امتداد خط مرزی دیورند به بخش هایی از کشور موشک پراگنی می کنند و این مساله باعث نگرانی شهروندان کشور شده است. چندی پیش وزارت امور خارجه کشور سفیر پاکستان مقیم کابل را برای […]

وزارت دفاع ملی می گوید که تحرکات نظامی در دو طرف خط مرزی دیورند افزایش یافته است.نظامیان پاکستانی همه ساله از امتداد خط مرزی دیورند به بخش هایی از کشور موشک پراگنی می کنند و این مساله باعث نگرانی شهروندان کشور شده است.

چندی پیش وزارت امور خارجه کشور سفیر پاکستان مقیم کابل را برای پاسخگویی دراین مورد فرا خوانده بود.درنتیجه آن به مدت چند روز حملات موشکی نظامیان پاکستان در بخش های شرقی کشور متوقف شده بود.

دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که در حال حاضر تحرکات در دو طرف خط مرزی دیورند افزایش یافته است.به گفته آقای وزیری، یک هیات نظامی برای گفتگو با مقام های نظامی پاکستان به این کشور اعزام شده است.این هیات در مورد موشک پراگنی و عملیات مشترک مرزی با نظامیان پاکستانی گفتگو خواهند کرد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع می افزاید که در راس این هیات جنرال عبدالقدیر معاون اوپراسیون وزارت دفاع ملی قراردارد.

در همین حال آقای وزیری می گوید که در پی ۱۰عملیات در دو روز گذشته، ۶۰ تن از مخالفان مسلح دولت کشته شده اند.به گفته وی، این عملیات ها در ولایت های مختلف انجام شده است.

ازسویی هم معاون سخنگوی وزارت دفاع تسلیم شدن نیروهای امنیتی را در روستای تیرگران ولسوالی وردوج تاسف بار عنوان می کند. آقای وزیری می گوید که دراین مورد حرف های ضد و نقض وجود دارد.

این در حالیست که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور مدت چهار روز در روستای تیرگران ولسوالی وردوج بدخشان محاصره بودند و همزمان بر آن فرمانده پلیس وردوج از سقوط تیرگران خبرداده بود و خواستار عملیات هوایی از مرکز شده بود.