وزارت معارف از اعتیاد روز افزون جوانان به مواد مخدر نگرانی می کند معاون این وزارت می گوید که تلاش ها برای آگاهی دهی شهروندان از اضرار این پدیده در چندین ولایت آغاز شده است. مواد مخدر یکی از چالش هایی اساسی در برابر حکومت افغانستان است. مسوولان وزارت معارف با راه اندازی همایشی در […]

وزارت معارف از اعتیاد روز افزون جوانان به مواد مخدر نگرانی می کند معاون این وزارت می گوید که تلاش ها برای آگاهی دهی شهروندان از اضرار این پدیده در چندین ولایت آغاز شده است.

مواد مخدر یکی از چالش هایی اساسی در برابر حکومت افغانستان است. مسوولان وزارت معارف با راه اندازی همایشی در کابل، از روز جهانی همبستگی علیه مواد مخدر و هفته‎ای بسیج ملی علیه این پدیده در کابل تجلیل کرد. مسوولان این وزارت می گویند که مبارزه با مواد مخدر مسوولیت هر فرد جامعه است. اسدالله محقق جهانی معان نصاب تعلیمی وزارت معارف با نگرانی از افزایش اعتیاد جوانان به مواد مخدر ،نقش وزارت معارف در راستای مبارزه جدی علیه این پدیده را مهم می خواند. آقای جهانی از راه اندازی برنامه های آگاهی دهی برای شهروندان کشور از اضرار این پدیده در شماری از ولایت ها خبر می دهد.

در همین حال صبور ندیمان مشاور معاون اول ریاست جمهوری با تأکید بر مبارزه جدی علیه مواد مخدر، تلاش های وزارت معارف در راستای مبارزه با این پدیده را ستودنی می داند. وی همچنان، مواد مخدر را بزرگترین منبع عایداتی تروریزم در جهان می داند و هشدار می دهد که اگر جلو رشد روز افزون کشت و تولید مواد مخدر گرفته نشود، بساط ناامنی در کشور بر چیده نخواهد شد.

این درحالیست که افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان شناخته می شود. به اساس آمار ها، این کشور هفتاد درصد مواد مخدر جهان را تولید می کند.