وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که روزانه دو صد تا سه صد پناهجوی افغان از سوی پلیس پاکستان به گونه اجباری اخراج می شوند. اسلام الدین جراَت سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که پناهجویان فاقد مدرک افغانستان در پاکستان مورد آزار و اذیت پلیس این کشور قرار می گیرند و […]

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که روزانه دو صد تا سه صد پناهجوی افغان از سوی پلیس پاکستان به گونه اجباری اخراج می شوند.

اسلام الدین جراَت سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که پناهجویان فاقد مدرک افغانستان در پاکستان مورد آزار و اذیت پلیس این کشور قرار می گیرند و روند اخراج اجباری آنان روزانه دوصد تا سه صد نفر است. آقای جراَت می افزاید که تیرگی روابط سیاسی میان افغانستان و پاکستان روی وضعیت پناهجویان افغان در آن کشور تاثیر داشته و مهاجران فاقد مدرک با مشکلات متعدد مواجه استند.

به باور وزارت مهاجرین، موضوعات سیاسی که درحال حاضر در پاکستان و افغانستان حاکم است روی وضعیت مهاجرت تاثیر دارد و مطابق موافقت نامه ای سه جانبه که سال گذشته با پاکستان و کمیسیاری عالی سازمان ملل امضا شده است تاپایان سال دوهزار و هفده حضور یک میلیون وشش صد تن از مهاجران افغانستان در پاکستان تمدید شده است. اما اسلام آباد این مهلت را شش ماه تمدید کرده است.

سخنگوی وزارت مهاجرین همچنان از بازگشت داوطلبانه ده هزار پناهجوی بدون مدرک افغانستان از پاکستان به کشور خبر می دهد. آقای جرأت می گوید پناهجویانی که بدون مدرک در پاکستان با آزار و اذیت پلیس این کشور مواجه اند، خودشان خواسته که به افغانستان بازگشت کنند.

به گفته جرأت، وزارت مهاجرین و عودت کنندگان با کمیساری عالی سازمان ملل در تلاش است که قبل از ورود مهاجران به کشور زمینه و امکانات بازگشت آنان را در ولایاتی که پناهجویان بر می گردند فراهم کند.