وزارت عدلیه از افزایش قاجاق انسان در کشور نگرانی می کند. عبدالبصیر انور می گوید که در برخی از موارد اظهارات نادرست مسوولان ارگانهای امنیتی سبب افزایش قاچاق انسان در کشور شده است. معضله قاچاق انسان هنوزهم از چالش هایی فرا راه حکومت افغانستان است. این معضله اکنون به چالش جدی مبدل شده است و […]

وزارت عدلیه از افزایش قاجاق انسان در کشور نگرانی می کند. عبدالبصیر انور می گوید که در برخی از موارد اظهارات نادرست مسوولان ارگانهای امنیتی سبب افزایش قاچاق انسان در کشور شده است.

معضله قاچاق انسان هنوزهم از چالش هایی فرا راه حکومت افغانستان است. این معضله اکنون به چالش جدی مبدل شده است و حکومت طی بیش از یک و نیم دهه پیسین نتوانسته است که جلو قاچاق انسان را به گونه درست بگیرد. عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه از افزایش قاچاق انسان در کشور نگرانی می کند. آقای انور می گوید که در برخی از موارد اظهارات نادرست مسوولان ارگانهای امنیتی و انعکاس تصویر بد از اوضاع امنیتی، سبب افزایش فرار مردم از کشور و افزایش قاچاق انسان شده است.

وزیر عدلیه همچنان می گوید که در برخی از موارد پلیس با قربانیان قاچاق در کشور رفتار غیرانسانی دارد. درهمین حال، ویس احمد برمک، وزیر داخله اظهارات وزیر عدلیه را در مورد برخورد خشن پلیس با قربیان قاچاق انسان رد می کند و می گوید که پلیس مطابق قانون عمل می کند.

همچنان شماری از مسوولان نهادهای مدافع حقوق بشر می گویند که قاچاق انسان در افغانستان افزایش یافته و این امر از نگرانی های جدی در آینده به شمار می رود.