پس از سرنگونی حکومت محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری فراری افغانستان، شماری از شهروندان کشور بی‌کار شدند و شماری هم با گرسنگی شدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند. حالا به تازگی نخست‌وزیر پاکستان از افزایش بحران بشری در افغانستان خبر می‌دهد. عمران خان می‌گوید بحران بشری در افغانستان در حال افزایش است و این بحران، زندگی نیمی از […]

پس از سرنگونی حکومت محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری فراری افغانستان، شماری از شهروندان کشور بی‌کار شدند و شماری هم با گرسنگی شدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

حالا به تازگی نخست‌وزیر پاکستان از افزایش بحران بشری در افغانستان خبر می‌دهد. عمران خان می‌گوید بحران بشری در افغانستان در حال افزایش است و این بحران، زندگی نیمی از شهروندان افغانستان را تهدید می‌کند. این مقام ارشد پاکستان به این باور است که اکنون حکومت سرپرست، با بحران جدی روبه‌رواست و خدمات ارایه کره نمی‌تواند. در کنار این، آقای خان در گفت‌وگو با یک رسانه‌ای چینایی گفته است که پس از سال‌های طولانی، زمینه صلح در افغانستان فراهم شده زیرا در حال حاضر جنگ نیست. هم‌زمان با این، دیوید ریچاردز رییس پیشین ستاد ارتش بریتانیا نیز نگران وضعیت مردم افغانستان است. آقای ریچاردز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی از کشورهای غربی خواسته است تا با رهبری جدید افغانستان کار کنند و امارت اسلامی را به‌رسمیت شناسند تا مردم از یک بحران نگران کننده انسانی نجات یابند. این دیپلومات پیشین بریتانیایی گفته است که دولت‌های غربی باید به گونه‌ی فروتنانه بپذیرند که در افغانستان ناکام شده‌اند. این در حالی‌است که از حدود ۶ ماه پیش از آنکه امارت اسلامی قدرت را در افغانستان به دست بگیرد، اقتصاد کشور به‌دلیل از دست دادن پشتیبانی جهانی با سقوط روبه‌رو شد. در کنار این، با آنکه شماری از کشورها به‌شمول پاکستان و چین ظاهرا دیده می‌شود که با امارت اسلامی روابط نزدیک دارند؛ اما تاکنون هیچ کشوری حکومت سرپرست در افغانستان را به‌رسمیت نشناخته است.