با سقوط نظام پیشین و آغاز حکومت سرپرست در افغانستان، نگرانی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از حضور گروه‌های تروریستی به‌ویژه حضور گروه تی‌تی‌پی در خاک کشور افزایش یافته‌است. ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک نشست خبری در اسلام‌آباد، بار دیگر نسبت به تهدیدهای برخواسته از خاک افغانستان ابراز نگرانی کرد. وی گفت که […]

با سقوط نظام پیشین و آغاز حکومت سرپرست در افغانستان، نگرانی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از حضور گروه‌های تروریستی به‌ویژه حضور گروه تی‌تی‌پی در خاک کشور افزایش یافته‌است. ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک نشست خبری در اسلام‌آباد، بار دیگر نسبت به تهدیدهای برخواسته از خاک افغانستان ابراز نگرانی کرد. وی گفت که پاکستان درباره تهدیدات تروریستی از افغانستان، مخفی‌گاه‌ها و پناه‌گاه‌های تحریک طالبان پاکستان نگرانی دارد. خانم بلوچ گفته که پاکستان از مجراهای مختلف به‌شمول سفارت‌های دو کشور با حکومت افغانستان در تماس است:همان‌طور که قبلاً گفتم، پاکستان در ارتباط با نگرانی‌های تروریستی و پناه‌گاه‌های گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان با مقام‌های افغانستان در تماس است. انتظار ما از مقام‌های افغانستان این‌است که اقدامات جدی علیه این گروه‌های تروریستی انجام دهند تا این شبکه تروریستی به‌طور کامل نابود شود″.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنان از اخراج صدها هزار مهاجر غیرقانونی افغانستان از این کشور دفاع کرد و گفت که این تصمیم بر اساس قوانین مهاجرت تطبیق می‌شود: ″این تصمیم بر اساس قوانین مهاجرت تطبیق می‌شود و افرادی را هدف می‌گیرد که به‌گونه‌ای غیرقانونی در پاکستان زیست دارند″.

درهمین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به گفته‌های سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در مورد فعالیت طالبان پاکستان در افغانستان می‌گوید که افغانستان در برابر هیچ کشور خطر نیست.

بر اساس آماری که مقام‌‌های حکومت سرپرست و مسوولان پاکستانی ارائه کرده‌اند، در چند هفته‌ای گذشته کم‌وبیش ۴۰۰ هزار مهاجر افغانستان از پاکستان به کشور برگشته یا برگردانده شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv